מעצר החשודים בהסתה

חיילים חרדים: "לא רגועים, בכלל לא בטוח שהמסיתים יואשמו"

הנפגעים מחוברת ההסתה "הציידים" מגיבים לגל המעצרים של החשודים בהפצתה. "לא רגועים, אני לא יודעת במה הם מואשמים ואם בכלל" אמרה אשתו של קצין חרדי. חייל: "הפחד לא נרגע" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)

מעצרם של בכירים במאבק כנגד גיוס חרדים לצה"ל המזוהים עם הפלג הירושלמי, גורם לתחושות מעורבות בקרב החיילים החרדים, בפרט אלו שפרטיהם האישיים פורסמו בחוברת "הציידים" שכוונה נגד החיילים החרדים והופצה בריכוזים החרדים.

אחד החיילים, העוסק בגיוס חרדים לצה"ל, מתח ביקורת על המשטרה שפעלה מאוחר מדי לדבריו: "המעצרים הללו אולי יגרמו להאטה מסוימת בהסתה, אבל ברור שאת הנעשה כבר אין להשיב. הפחד שבו אנחנו חיים ביום יום, שמא עוד רגע יתקפו אותנו, לא נרגע כעת".

לדבריו: "את ההסתה שהתחוללה בחודשים האחרונים נגד חיילים חרדים אי אפשר להשיב לאחור. מה שכן, אני מקווה שהמעצרים הבוקר יגרמו לעוסקים בכך לסור מדרכם ולעזוב אותנו בשקט".

בלעדי: מעצר אחד החשודים (באדיבות המצלם)

עדי גליקמן, אשתו של הקצין החרדי סרן יהודה גליקמן ששכר חוקר פרטי בעצמו והתחקה אחר עקבות העומדים מאחורי הניסיון להטריד את החיילים החרדים אמרה ל"כיכר השבת" כי המעצרים לא החזירו את תחושת הרוגע: "אנחנו ממש לא רגועים. אני לא יודעת במה הם מואשמים ואם בכלל".

פרטיו האישיים של חייל צה"ל בחוברת "הציידים"

גליקמן סבורה שהמעצרים הם לא בהכרח סוף פסוק בפרשה: "אני מאמינה שהמשטרה עשתה את עבודתה אבל היו מקרים שבהם אנשים נעצרו סתם. להגיד לך שאני שמחה שיש אנשים שנעצרו ונמצאים בחדרי חקירות? אני לא. הדבר היחיד שאני מקווה - שהמשטרה תגיע לאותם אנשים שפשעו ותמצה איתם את הדין, זו תהיה התשובה לאותם מסיתים".

"אני מאמינה שתהיה רתיעה בנושא. אדם שחושב לפגוע בחיילים חרדים יחשוב עכשיו פעמיים. אנחנו מדינת חוק ומי שנהג שלא כחוק צריך לתת את הדין" היא מסכמת.

נטע כ"ץ, ששמו ותמונתו פורסמו בחוברת "הציידים", אמר ל"כיכר השבת" כי "המעצר היום זו בשורה טובה עבורנו כציבור חרדי". לדבריו, "יש בזה בהחלט אלמנט של ''ובערת הרע מקרבך'' וזה עניין יהודי ראשון במעלה. אני מאד מקווה שלא ניגרר לשיח של מלחמה בין השלטון לבינינו או בין חילונים לחרדים. להפך. זה אינטרס שלנו כחרדים למגר אנשי קיצון כאלה".

מעצר אחד החשודים (באדיבות המצלם)

הוא הוסיף כי הציבור החרדי צריך לתת גיבוי מלא למשטרה: "אנחנו צריכים לתת גיבוי למשטרה ולעודד אותה לפעול נגד מעוררי מדון ושנאה כמו החשודים האלו. אנשים כאלו עושים חילול ה' ופירוד בתוך עם ישראל, וטוב שהם מטופלים".

ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב זה ישנם שלושה עצורים בפרשה - ח' ומ' מבני ברק שנעצרו הבוקר על-ידי כוחות המשטרה שפשטו על בתיהם, חשוד נוסף, פ' ממודיעין עילית, הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה לאחר שנודע לו כי שוטרים באו לעוצרו.

חייל חרדי תיעד: זה מה שספגתי (באדיבות המצלם)

העצורים חשודים, כך לפי גורמים במערכת אכיפת החוק, בפעילויות של הסתה כנגד חיילים, בעבירות הגנת הפרטיות והעלבת עובד ציבור במעורבותם בקמפיין הציידים, כאשר עיקר החשד הוא מעורבותם בהפצת חוברת "הציידים".

כאמור, בחוברת הובאו שמותיהם ופרטיהם האישיים של מגייסי חרדים לצה"ל ונכתב כי "לזיכרון עולם בעולם התורה. יזכרו אלו את אלפי החיילים שנפלו למסלולי נצ"ח שח"ר וגבעתי, שנשבו בידי בני עוולה "ציידי הנשמות" אשר מכרו נשמתם לשטן". עוד נכתב "ארץ אל תכסי דמם. זכרו נא מה יעץ בלעם בן בעור. זכור ואל תשכח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר