פחד באירופה

יהודי מרסיי הוזהרו: אל תסתובבו עם כיפה

יהודי מארסיי, צרפת, קיבלו היום אזהרה מאחד ממנהיגי הקהילה היהודית כי עליהם להימנע מחבישת כיפה לראשם בפומבי, זאת על רקע תקיפת המורה אמש על ידי נער שהזדהה כתומך דאעש (עולם)

מרסיי (צילום: שאטרסטוק)

איש העסקים צבי עמר, מראשי הקהילה היהודית במארסיי, צרפת, הציע לאנשי הקהילה להימנע מחבישת כיפה לראשם בפומבי, זאת בשל הסכנה הכרוכה בדבר.

בקשתו מגיעה על רקע תקיפת המורה היהודי אמש על ידי נער שהזדהה כתומך ארגון הטרור הרצחני דאעש, תקיפה שרק בחסדי שמים הסתיימה ללא פגיעה של ממש.

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר עמר את הצעתו: "אני לא הנחתי את היהודים שלא לחבוש כיפה, אני רק הצעתי את זה". לדבריו, "ההצעה מגיעה רק בגלל המצב הקשה בצרפת ובגלל שמדובר בסכנת חיים".

לשאלתנו מדוע הוא אינו קורא ליהודי הקהילה לעלות לישראל הוא מסביר כי "מי שמעוניין לעלות לישראל אנחנו עוזרים לו ומסייעים בידיו, אבל זה מאוד קשה עבור חלק מאנשי הקהילה. לכן אנחנו מנסים להגן על מי שנשאר בצרפת".

מנגד, מנכ"ל "איגוד הארגונים היהודיים באירופה" ו"מרכז רבני אירופה", הרב מנחם מרגולין, דחה בתוקף את ההצעה של ראש הקהילה במרסיי שלא להסתובב עם כיפה ברחבי צרפת.

בהודעה שפרסם כתב: "יהודים צריכים לחוש ביטחון ולשאת בגאווה כל סממן דתי ככיפה, מגבעת וציצית בכל מקום באירופה. על רשויות הביטחון בכל עיר ומדינה לאבטח את אורחות חייהם ולשמור על ביטחונם. אני מיצר על האמירה ומזכיר לראש הקהילה במרסיי כי לפני מספר שנים מארין לה פן הציעה לחוקק חוק בצרפת שיאסור על חבישת כיפה. בתגובה הצהיר ראש ממשלת צרפת ואלס כי כל יהודי צרפתי יכול לחבוש את הכיפה שלו בגאון ובביטחון".

המורה שנדקר (צילום: מאיר סיבוני)

אמש פורסם ב"כיכר השבת" כי ספר "וזאת הברכה" על הלכות ברכות שנשא עמו המורה היהודי שנדקר סמוך לבית הכנסת "דבר אברהם" ברובע התשיעי במרסיי בצרפת, הציל אותו מפגיעה חמורה הרבה יותר. בתמונה שהגיעה לידי "כיכר השבת" נראה הספר כשהוא 'דקור' מסכין הקצבים שנשא עמו אחד המחבלים.

הספר שהציל (באדיבות המצלם)

המורה, נדקר כשהיה בדרכו לבית הכנסת, אז התנפלו עליו שלושה מחבלים, אחד מהם שהיה מצויד בסכין קצבים גדולה ניסה לדקור אותו, אולם מסתבר שהספר שהחזיק היהודי מנע פגיעה חמורה יותר של הסכין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר