יוצאים מהחומות

מצוקת הדיור: תולדות אברהם יצחק תאמץ את טבריה?

בני החסידות הירושלמית "תולדות אברהם יצחק" התגוררו בעבר רק בשכונת מאה שערים בירושלים. בשנים האחרונות, בשל מצוקת הדיור הם עברו לאזורים אחרים בארץ. היעד הבא - טבריה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מצוקת הדיור בציבור החרדי מביאה את חצרות החסידים להתרחב ולעזוב את ירושלים ומרכז הארץ ולנדוד לפריפריה בצפון.

לאחר שבשנים האחרונות הקימו חסידויות קרלין, צאנז ודושינסקיא פרוייקטים למגורים בעיר טבריה, החליטו כעת גם בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק לבדוק את האופציה של התיישבות בעיר.

במודעה שפורסמה בימים האחרונים בבתי הכנסת של החסידות נאמר: "היות וייתכן ונקרית לידינו שוב ההזדמנות ליציאה למרחב ע"י ההשתכנות בפוריה עילית הקרובה לעיר הקודש טבריה נתבקשנו ע"י מרן האדמו"ר לסדר הרשמה מקדימה בכדי לברר את התעניינות הציבור בפרוייקט כדי לראות אם אפשר להתקדם במידה ותהיה אפשרות להקים במקום קהילה על כל המסתעף".

(באדיבות המצלם)

בחסידות מפרסמים את שמות האברכים האחראיים על הרישום ומציינים כי לאחר מכן תוכנס הרשימה לאדמו"ר ועל פי הכרעתו יוחלט כיצד להתקדם.

על המודעה חתומים חברי ועדת הדיור העסקנים אברהם יונה פערל, דוד שישא, מרדכי יצחק סאמעט, אהרון ברנדמרק ויעקב שוורץ.

יצויין, כי בני החסידות הירושלמית התגוררו בעבר רק בשכונת מאה שערים בירושלים כאשר בשנים האחרונות לאור המצוקה הקשה והמחירים המאמירים בירושלים עברו הזוגות הצעירים להתגורר בעיר בית שמש.

כעת, בעקבות ההחרפה במצב ויוקר הדירות לצד המצוקה הקשה מבקשים עסקני החסידות לאתר מקום מגורים חילופי במחיר שפוי וריאלי יחסית, כאשר על פי המסתמן תהיה זאת אכן העיר טבריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר