מאחורי הקלעים

התביעה שחשפה את החשודים בהסתה נגד החיילים החרדים

"מסע אימים והסתה; רצח אופי; מסע שיסוי וביזוי נטול רסן", אלו רק חלק מהביטויים בכתב התביעה נגד ארבעת החשודים בקמפיין המסית נגד החיילים החרדים, שחלקם נעצרו על-ידי המשטרה (צבא)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רגע המעצר של אחד החשודים, אתמול (צילום בלעדי: באדיבות המצלם)

המאבק בהסתה נגד החיילים החרדים: שלושה חשודים הנמנים על אנשי "הפלג הירושלמי" נעצרו אמש (שלישי) וצפויים להתייצב הבוקר לדיון בבית המשפט בעניינים, כאשר חשוד רביעי בפרשה, טרם נעצר.

קרא עוד:

כפי שדווח אמש לראשונה ב"כיכר השבת", בשלב זה ישנם שלושה עצורים - ח' ומ' מבני ברק שנעצרו בבוקר על-ידי כוחות המשטרה שפשטו על בתיהם. חשוד נוסף, פ' ממודיעין עילית, הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה לאחר שנודע לו כי שוטרים באו לעוצרו. אדם רביעי ששמו מופיע במסגרת התביעה, טרם נעצר.

הבסיס לפתיחת החקירה הפלילית בעניינם של ארבעת החשודים בפרשת ההסתה כנגד חיילים חרדים ובמעורבות בקמפיינים נגדם, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", הינו תביעה אזרחית שהגיש קצין צה"ל יהודה גליקמן, שנפגע באופן אישי מכך ששמו הופיע בחוברת "הציידים" בה פורסמו פרטיו האישיים ותמונתו לצד כינויים פוגעים ומעליבים כמו גם כנגד עוד עשרות אישים חרדים הניצבים בתפקידים שונים בצה"ל.

גליקמן שחשש לחייו שכר חוקר פרטי בניסיון להתחקות אחרי הפעילים ובסופו של תהליך הגיע לארבעת האברכים המזוהים עם הפלג הירושלמי, זאת לאחר שהחוקר התחפש לנגיד הנמנה על חסידות סאטמר שביקש לתרום לקמפיין וכך הצליח לכבוש את אמונם של המעורבים בקמפיין.

צפו: המעצר של אחד החשודים והתהילים של חבריו

במסגרת תביעתו מרחיב גליקמן על הנזק אותו גרמו לו הארבעה לטענתו ולפיכך תובע מהם סכום בסך 2.4 מיליון שקלים.

וכך נכתב בכתב התביעה: "עניינה של תביעה זו ברצח אופי של התובע, באמצעות מסע הסתה נרחב, המנוהל ע"י הנתבעים, בהיקף חריג ויוצא דופן בחומרתו, כנגד קצינים ונגדים חרדים המשרתים ומגייסים חרדים לשירות בצה"ל, עד כדי העמדתם בסכנה לפגיעה בגוף ובנפש".

"במסגרת מסע אימים חריג זה", נכתב, "רומסים הנתבעים את שמו הטוב של התובע, המשרת כקצין בצה"ל, בפרסומי לשון הרע קיצוניים במיוחד, מבזים אותו ומלבינים את פניו ברבים - במיוחד בקרב קהילתו החרדית, באמצעות פשקוויליים זדוניים, המדמים את התובע ל"צייד נשמות", מיסיונר ועוד, ובאמצעות קווי שיחות מיוחדים, הזוכים לחשיפה בהיקף נרחב ביותר בציבור החרדי".

"כפי שיובהר להלן, מסע שיסוי וביזוי נטול רסן זה נועד להכפיש קשות את התובע, לרמוס את שמו הטוב בקרב הציבור החרדי ובקרב הקהל הרחב, לנדותו בקהילייה החרדית במיוחד ולהפכו ל'מוקצה מחמת מיאוס'", נטען, "מסע הסתה זה אשר קרם עור וגידים בצורות שונות, הלך והקצין בחודשים האחרונים, והוביל לפגיעה קשה ביותר בשמו הטוב של התובע, עד אשר נחצו כל 'הקווים האדומים'".

לטענת גליקמן, אחד הנאשמים אחראי על הפצת חוברת "שמד בלשכות הגיוס", נאשם נוסף אחראי לטענתו על הפקת והפצת חוברת הציידים ואילו נאשם אחר אחראי על הפצת דברי הסתה בקו ההגנה של הוועד להצלת עולם התורה אשר הציג את הגורמים החרדיים בצבא לציבור המאזינים כ"פח זבל לאומי", כמי שרוצים לחסל את הציבור החרדי - פשוטו כמשמעו, כ"חיידקים" ועוד.

רגע המעצר, אמש (בלעדי)

גליקמן תובע את הארבעה בהפצת לשון הרע, לאחר שהציגו אותו כמי שנוטל חלק ב"גזירת השמד"; כמי שפועל מטעם המיסיון; כמי שנוטל חלק בגזירת "סלקציה" כנגד היהודים (כרמז לסלקציה שנערכה ליהודים בשואה ע"י הנאצים ימ"ש); כמי שמשווה בגין שירותו בצה"ל למי שחטף את "ילדי תימן"; כ"גייס חמישי"; כמי שמכר את נשמתו עבור בצע כסף; כמי שנזרק פעמיים בעבר מישיבה ונכשל בלימודיו בכולל; כ"צייד נשמות" אשר מכר נשמתו לשטן; כ"בלעם בן בעור"; כ"צייד נפשות"; כ"טמא" שיש לנדותו ואין להתיר כניסתו לשכונות החרדיות; כסכנה לעתיד החרדים ואסון לצאצאי הקהילה החרדית; כ"תועמלן חרדי המשתף פעולה עם הצבא הטמא"; כמי שיש לנקוט נגדו אלימות כדי שלא "יחטיא את הרבים"; כמי שמהווה חלק מ"רשת ציידים"; כ"משת"פ" ועוד בכוונת מכוון להוציא דיבתו רעה, לפגוע בו, לנדותו מהקהילה החרדית ולהרוס את חייו וחיי משפחתו.

בכתב התביעה נכתב כי תחושת ההשפלה שחש התובע עקב הפרסומים הרבים גרמה לו, לאשתו, לילדיו ולמשפחתו לצער ולסבל רב. לטענתו הפרסומים פשטו "כאש בשדה קוצים", בקרב הקהילה החרדית, והפכו אותו לקורבן פוטנציאלי של אלימות של "חמומי מוח", המטילים מורא בציבור החרדי.

"שגרת יומו של התובע ומשפחתו הפכה קשה מנשוא, ולסיוט מתמשך של ממש, נוכח הפרסומים החוזרים, אשר הופיעו "תחת כל עץ רענן". בנוסף נוכח פרסום פרטיו המלאים של התובע, גם ילדיו של התובע חוו טראומה של ממש משיחות הטלפון המגיעות לביתו בשעות הלילה המאוחרות ובשעות הבוקר ע"י מטרידנים שמקללים את התובע, משמיצים ו"מצנתקים". המדובר בעשרות שיחות ביום", נטען בכתב התביעה.

עוד נכתב כי "בנו של התובע, שעולה לכיתה ב', חושש שלא יקבלו אותו בעיר שבה מתגוררת משפחת התובע כיום (פתח תקווה), בדומה לקשיים שהוערמו על התובע ואשתו בעיר מגוריהם הקודמת - אלעד. בנוסף, מאחר שהוריו של התובע ושל אשתו, כמו גם קרובי המשפחה מדרגה ראשונה, מתגוררים בערים ובשכונות חרדיות, התובע חושש להסתובב במקומות אלו לבוש מדי צה"ל, מחשש להתנכלות מילולית או פיזית, לאור פרסום תמונתו ושמו.

המעצר, אמש (בלעדי)

"יצויין, כי כבר עם תחילת קמפיין "החרדקים" (עוד עובר לפרסום השמות והתמונות של התובע), לאחר פגישה שקיים באזור השכונות החרדיות בירושלים (לא בתוך השכונות עצמן), נזרקו על התובע ביצים. מובן כי לאחר פרסום התמונות ושמו של התובע, נשקפת לחייו של התובע סכנה של ממש. זאת ועוד, תחושת הנידוי החברתי והתחושה ש"מסתכלים" או "בוחנים" את התובע ומשפחתו גרמה לתובע לחשוב פעמיים או להימנע מלבקר ברחובות מסוימים בערים החרדיות ולהתפלל בבתי כנסת גדולים".

מנגד הגישו ארבעת החשודים, שלושה מהם כזכור עצורים מאז אמש ואילו אחד נוסף דרוש לחקירה, כתב הגנה בו הם מכחישים כל קשר לביצוע העבירות.

בכתב ההגנה שהוגש לבית המשפט במסגרת התביעה האזרחית טוענים הנאשמים כי גליקמן במסגרת הסתה כנגד ערכי הציבור החרדי שכר משרד חקירות שביצע פרובוקציה והתחזות ופגיעה בפרטיות של חלק מהנאשמים מבלי לבחול במעשי מרמה וטעייה הכל על מנת להשיג מידע שישמש את מסע ההסתה מטעם התובע.

המעצר בבית הכנסת (בלעדי)

לטענתם החוקר הפרטי רימה אותם ופעל בניגוד לחוק החוקרים הפרטיים האוסר התחזות. לגופן של טענות מכחישים הנאשמים כל קשר לאישומים ומבהירים כי למרות שדעתם נגד גיוס בני ישיבות הרי שאינם אחראים על הפצת אותם חומרי הסתה בהם מאשים אותם גליקמן.

לדבריהם התובע המציג עצמו כחרדי ניכר במעשיו כמי שמתנהג בניגוד לדעת תורה ולכן החתים ופגע בשם העולם החרדי כאשר הוא מתריס בעולם החרדי ובא בכוונת מכוון לפגוע באורח החיים החרדי.

לסיכום הנאשמים טוענים כי אין עילה לתביעה ומכחישים כל קשר לחיבורן של חוברות "השמד" ו"הציידים" שבהפצתן מאשים אותם גליקמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר