הנאוום האחרון

אובמה נאם על 'מצב האומה' בלי ישראל: "נחסל את דאעש"

נשיא ארה"ב ברק אובמה, נאם הלילה את נאום מצב האומה השנתי, האחרון שלו בקונגרס. הבטיח שארה"ב היא המעצמה החזקה ותחסל את הטרור, לא הזכיר את ישראל ותקף את דונלד טראמפ (בעולם)

אובמה בנאום, הלילה (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נאם הלילה (רביעי), את הנאום השנתי שלו בפני הקונגרס - נאום מצב האומה, מדובר בנאום האחרון של אובמה בפני הקונגרס, ובמהלכו הוא לא טרח להתייחס לישראל ולסכסוך הפלסטיני.

אובמה שיבח את ארה"ב וטען כי היא עדיין המעצמה הכי חזקה בעולם, "כל מה שאתם שומעים על זה שהאויבים שלנו מתחזקים ואמריקה נחלשת - זה הבלים. ארה"ב היא המדינה החזקה בעולם. נקודה. אף מדינה לא מעזה לתקוף אותנו או את בנות בריתנו כי היא יודעת שזו הדרך לחורבן. סקרים מראים שמעמדנו בעולם גבוה משהיה כשנכנסתי לתפקיד. כשזה מגיע לכל נושא חשוב אנשים לא קוראים למוסקבה או לבייג'ינג כדי שיובילו אותם. הם קוראים לנו".

"כמישהו שמתחיל כל יום עם סקירה מודיעינית אני יודע שאלו זמנים קשים. אבל זה מכיוון שהעוצמה האמריקנית לא נחלשת. בעולם של היום אנחנו מאוימים פחות מאימפריות מרושעות ויותר מארצות כושלות".

לדברי אובמה ארגוני הטרור מאיימים גם על ארה"ב והוא הבטיח לחסל אותם. "דאעש ואל-קאעידה הם איום ישיר על העם שלנו". אך הבהיר כי לא מדובר באיום קיומי וכי הדיבורים על מלחמת עולם שלישית משרתים דווקא את הטרוריסטים.

"אם אתם מפקפקים במחויבות של אמריקה, או שלי, לגרום לצדק לצאת לפועל, תשאלו את אוסמה בן לאדן. תשאלו את המנהיג של אל-קאעידה בתימן או את המבצע של הפיגועים בבנגאזי שיושב בכלא. כשאתם רודפים אחרי אמריקה, אנחנו רודפים אחריכם. יש לנו זיכרון ארוך ואין גבול לאן שאנחנו מסוגלים להגיע", אמר אובמה.

"מדיניות החוץ שלנו חייבת להתמקד באיום של דאעש ואל-קאעידה אבל לא צריכה לעצור כאן. גם בלי דאעש חוסר היציבות נמשך כבר עשרות שנים באזורים רבים בעולם. אנחנו גם לא צריכים להשתלט ולבנות מחדש כל מדינה שנקלעת למשבר. זאת לא מנהיגות. זה מתכון לשקוע בבוץ ולשפוך דם אמריקני. זה השיעור שלמדנו בווייטנאם ובעיראק".

הוא התייחס להסכם הגרעין עם איראן וטען כי דווקא הוא הסכם טוב. לדבריו ארה"ב הקימה "קואליציה עולמית עם סנקציות ודיפלומטיה עקרונית כדי למנוע ממנה נשק גרעיני. איראן זנחה את תוכנית הגרעין שלה, העבירה את מאגר האורניום שלה, ומהעולם נמנעה מלחמה נוספת".

ואי אפשר בלי להזכיר ולו במרומז את המתמודד הרפובליקני המוביל והשנוי במחלוקת דונלד טראמפ. לדברי אובמה "כשפוליטיקאים מעליבים מוסלמים, כשמסגדים מושחתים ומתנהגים לילד בבריונות זה לא הופך אותנו לבטוחים יותר. זה פשוט לא נכון. זה מחליש אותנו בעיני העולם ובוגד במי שאנחנו כמדינה",

טראמפ מצידו לא ממש התרשם וצייץ בטוויטר: "הנאום ממש משעמם, איטי, עייף. קשה מאוד לצפייה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר