רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל כתב ספר תורה שיוכנס בשלושים לפטירתו

הערב, במלאות השלושים לפטירת המקובל הרה"צ רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל, יוכנס ספר תורה לביהמ"ד קאמרנא בירושלים, אותו החל לכתוב לפני כשנה וחצי וסיים את כתיבתו לפני שנפטר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרה"צ רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל (באדיבות המצלם)

במלאות השלושים לפטירת הרה"צ רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל, בנו של האדמו"ר מקאמרנא, נחשף סיפור שהחל לפני שנה וחצי בערב ראש השנה תשע"ה כשנכנס רבי מתתיהו זצ"ל לאביו האדמו"ר, לאחר שכבר חלה במחלת שחפת כבד סופנית.

"ברכני אבי שתיהיה לי השנה רפואה", ביקש רבי מתתיהו. האב האדמו"ר הבטיח לו: "תחיה את השנה אבל אני מבקש שלאחר החגים תכתוב ספר תורה".

רבי מתתיהו שהיה בקשר מיוחד ואדוק עם אביו החל לפעול בנידון במהלך חגי תשרי וכבר במוצאי שמחת תורה לאחר הקפת שניות עלה לביתו של האדמו"ר והחל לעסוק בכתיבת ספר תורה כציווי אביו.

במהלך השנה רבי מתתיהו לא יכל לכתוב את כל ספר התורה לבד בעקבות האישפוזים התכופים ולאחר התייעצות עם אביו האדמו"ר קיבל אישור לתת לסופר ירא שמים להמשיך את כתיבת ספר התורה עד פרשת "וזאת הברכה", אותה התעקש רבי מתתיהו לכתוב לבד.

מנהג ישראל להשאיר את שלושת מילים האחרונות בספר התורה, "לעיני כל ישראל", ולכתוב אותם לפני הכנסת ספר תורה וכך עשה רבי מתתיהו זצ"ל.

במוצאי שמחת תורה השנה שאל האדמו"ר את בנו מה עם ספר התורה שאתה כותב ורבי מתתיהו השיב שהספר מוכן וממתין לשעת הכושר.

האדמו"ר מקאמרנא במסע הלוויה (צילום: יהודה פרקוביץ)

האדמו"ר אמר לבנו תסיים עוד הערב את ספר התורה כולו, כולל שלושת המילים האחרונים. בכך זכה רבי מתתיהו לקיים את מצוות כתיבת ספר תורה, אבל שעת הכושר להכנסת ספר תורה וכן ההחלטה לאן הוא יוכנס עדיין האדמו"ר לא הורה.

למחרת השבעה אמר אביו האדמו"ר כי "ספר התורה שנכתב על ידי רבי מתתיהו יוכנס לביהמ"ד בשלושים לעילוי נשמתו".

היום (רביעי) במלאות השלושים לפטירתו של הרה"צ רבי מתתיהו סאפרין, בשעה 10:30, יעלו מאות חסידי ואוהדי בית קאמרנא בראשות אביו האדמו"ר מקאמרנא להקמת מצבה בקברו בהר המנוחות, שם נטמן בחלקת הרבנים בסמוך לסביו האדמו"ר בעל המעשה שלום זיע"א.

לאחר מכן יערוך האדמו"ר "לחיים" כנהוג אחר הקמת מצבה.

בשעה 18:30 תצא הכנסת ספר תורה מביתו של האדמו"ר לעבר בית מדרשו בשכונת ארזי הבירה בהשתתפות אדמו"רים, רבנים וקהל רב.

בשעה 20:30 תתקיים סעודת המצווה באולמי פארהאנד ברחוב בית ישראל בירושלים בשילוב שמחת האירוסין לבנו יחידו של רבי מתתיהו זצ"ל שהתארס שלושה שבועות לאחר פטירת אביו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר