"הביטוי החזק של אנטישמיות"

תחרות בינלאומית באיראן: קריקטורות להכחשת והגחכת השואה

עיריית טהרן, בירת איראן, הכריזה על תחרות בינלאומית של קריקטורות להכחשת והגחכת השואה. הפרס הראשון - 50,000 דולר. השגריר באו"ם דנון: "לגנות את המעשה הנתעב" (חדשות)

הקריקטורה שניצחה ב-2006 (צילום: מתוך ynet)

איראן ממשיכה בפעולות להכחשת השואה: עיריית טהרן, בירת איראן, הכריזה על תחרות בינלאומית של קריקטורות על הכחשת והגחכת שואה, כל זאת דווקא שבועיים לפני יום השואה הבינלאומי.

זו לא התחרות הראשונה בסגנון באיראן, אלא שהפעם לראשונה גורם ממשלתי פורס עליה את חסותו. כבר בשנת 2006 עיתון איראני ערך תחרות דומה ופרסם את הקריקטורות הנבחרות, כשהמנצחת הייתה קריקטורה שהציגה את הכניסה לאושוויץ על גבי גדר ההפרדה.

בשנה שעברה "בית התרבות האיראני" ערך תחרות תחת הנושא "הגחכת השואה באמצעים סאטיריים", הפרס הראשון היה 12,000 דולר והציוריים הוצגו במוזיאון "פלסטין" באיראן.

אך כעת כאמור, הרשות המוניציפאלית של טהרן, פרסמה קריאה בינלאומית לתחרות קריקטורות שנועדו להכחשת והגחכת השואה והמקום הראשון יזכה בלא פחות מ-50,000 דולר.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון פנה למזכ"ל הארגון באן קי מון ודרש ממנו לגנות את איראן על התחרות, "מדובר במעשה אנטישמי שמהווה את הרוע בהתגלמותו", כתב דנון. "הכחשת שואה היא הביטוי החזק ביותר של אנטישמיות המעניק לגיטימציה לרצח של 6 מיליון יהודים".

הוא הוסיף: "האו"ם יציין בסוף החודש את יום השואה הבינלאומי, בזמן שמדינה החברה בארגון מייצרת תחרות בינלאומית שכל תכליתה הכחשת שואה. האיראנים מנסים לחלל את זכרם של 6 מיליון יהודים שנרצחו בשואה ועל האו"ם לעמוד לצדה של ישראל ולגנות את המעשה הנתעב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר