סערת העירוב בערד הגיעה לכנסת

ההבטחה של השר אזולאי: "אתערב ולא ארפה" • צפו

הסערה בערד סביב ה'עירוב', אותו לדברי הח"כים מבקש ראש העיר להסיר, הגיעה לכנסת. שר הדתות דוד אזולאי הבטיח להתערב ולטפל. השר ליצמן האשים את היועץ המשפטי של העירייה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונה: Kobi Gideon / FLASH90)

המאבק על ערד: זה חודשים ארוכים שהעיר ערד סוערת, חזיר הונח בכניסה לבית כנסת ואישה בקשה לדקור חרדי רק בגלל היותו חרדי. במרכז המאבק נמצא כעת נושא ה'עירוב' שמוצב בעיר ולדברי חברי הכנסת - ראש העיר מבקש להורידו. ליצמן האשים את היועץ המשפטי של העירייה ואמר כי "הוא מקלקל לכל יהודי דתי חרדי".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיש הבוקר (רביעי) שאילתה לשר הדתות דוד אזולאי: "עיריית ערד הוציאה צו הריסה לעירוב שבוצע על-ידי המועצה הדתית. עירוב זה פחים ועמודים. רצוני לשאול: 1- האם אכן קיים צו הריסה? 2 - מה סמכותו של ראש עירייה למנוע עירוב שיאפשר לשומרי שבת לשאת חפצים בשבת?".

שר הדתות אזולאי השיב לאייכלר אך העיר בפתח דבריו כי את השאילתה היה צריך להפנות לאריה דרעי: "אני רוצה קודם כול להגיד שהשאילתה הייתה צריכה להיות מיועדת לשר הפנים".

לעצם העניין אמר אזולאי: "נושא העירוב בערד נמצא כרגע בטיפולו של ראש המועצה הדתית בערד מול הגורמים המקצועיים בעירייה. כרגע מתנהל משא ומתן עם המועצה הדתית ומע"צ מאחר שיש בעיה עם עמוד העירוב מעל כביש 31.

"לדבריו של ראש המועצה הדתית ערד הרב חיים ברוג'ק, המועצה עושה כל שעל ידה למציאת פתרון אשר מקובל על כל הצדדים ובכך למנוע את הריסת העירוב. המשרד לשירותי דת מתקצב בניית עמודי העירוב במועצות הדתיות, אולם אינו אמון על ההליכים המנהליים במועצות הדתיות. את הסוגיה המשפטית יש להפנות לשר הפנים שאמון על תפקוד ראשי הרשויות".

אזולאי חזר ואמר כי הנושא נמצא בסמכות דרעי: "מכאן אני אומר כפי שאמרתי בפתיחת דברי, מי שהיה אמור לטפל בזה זה משרד הפנים מול הרשות המקומית. למרות הכול אנחנו בדקנו את העניין הזה".

לדבריו: "יתרה מכך אנחנו נעקוב אחרי הנושא הזה, ואני דרשתי שהדבר הזה יבוצע כמה שיותר מהר עוד לפני השבת הקרובה כדי שלא ייווצר מצב שהעיר תהיה ללא עירוב בשבת הקרובה".

בהמשך הקשה אייכלר ושאל שוב את אזולאי: "ואם יש לך סנקציות להפעיל נגד ראש עיר שלוקח את הסמכות החוקית שיש לו לצווי הריסה, ומנהל מלחמה פוליטית?".

אזולאי העיר שהוא מסתפק אם בעירייה יודעים מה זה 'עירוב'. ושר הבריאות ליצמן השיב: "לצערי הרב, אדוני השר, הוא (היועץ המשפטי של העירייה. י"כ) יודע מה זה עירוב, ודווקא בגלל שהוא יודע מה זה עירוב הוא מקלקל לכל יהודי דתי חרדי וכולי".

אזולאי: "אז חבל מאוד שהוא מנהל מאבק בעניין עירוב. אני בכל אופן הולך להתערב. אני לא אתן לו לעשות את זה. עם כל הכבוד לו, ערד שייכת לכלל ישראל והציבור החרדי שהגיע לשם ליישב את המקום הזה שבמשך שנים היה נעדר מתיישבים. אז אנחנו רק צריכים לחזק את ההתיישבות במקומות האלה, ולחזק את אלה שנמצאים שם".

"לעניין העירוב", הוסיף שר הדתות, "אני מודיעך ומבטיח לך שאני לא ארפה מהעניין הזה. אני אמשיך ואטפל, ואני לא אתן שיועץ משפטי כזה או אחר ימנע מהציבור שרוצה לקיים את השבת כהלכתה ולקיים עירוב כדי שיוכל לטלטל, שהוא ימנע את זאת. אני מקווה שזה לא יקרה, בכל אופן, לא אצלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר