חורף קטלני: עלייה במקרי המוות ממחלת השפעת

לפי נתוני משרד הבריאות, מאז תחילת החורף הנוכחי 88 חלו בשפעת ומתוכם, 9 נפטרו. מדובר בעלייה מדאיגה בתחלואה אשר גובה יותר קורבנות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. 65 אחוזים מהפונים לטיפול בשל חום וקשיים בדרכי הנשימה, אובחנו כחולים בשפעת (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
השפעת קטלנית והחורף רק התחיל (צילום: shutterstock)

מאז תחילת חורף תשע"ו, אובחנו בישראל 88 חולים בשפעת, 9 מתוכם נפטרו - רובם משפעת החזירים. מדובר בעלייה מדאיגה במקרי המוות מאז התקופה המקבילה אשתקד, כך על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו השבוע בדו"ח המרכז לבקרת מחלות.

צפוי חורף קשה

גורמים במשרד הבריאות העריכו ב'ידיעות אחרונות' כי "החורף השנה יהיה כמו החורף של 2013-2014. אז היו 116 חולים במצב קשה ולמעלה מ-30 אנשים נפטרו כתוצאה מהמחלה. אנחנו נמצאים בתחילת חודש ינואר והמספרים עקפו כבר את המספרים שידענו עליהם בשנה שעברה".

יותר מ-20 חולים אובחנו עד כה במצב קשה עם שפעת החזירים, רובם בעלי מחלות רקע כמו סוכרת, מחלות לב ודיכוי חיסוני, אך חלקם ילדים ונשים בהיריון שאינם סובלים ממחלות קודמות.

50 אחוזים חולים בשפעת החזירים

בכיר במערכת הבריאות ציין ב'ידיעות' כי למעלה מחמישים אחוזים מהאנשים שמאובחנים בשפעת, למעשה חולים בשפעת החזירים.

שפעת החזירים הוכרזה כמגפה ב-2009 על ידי ארגון הבריאות העולמי. כיוון שהמערכת החיסונית האנושית אינה מכירה את נגיף השפעת, היא מתקשה להתמודד איתו, והנגיף עובר בקלות לאדם אחר בזמן שיעול או התעשטות. טיפות הרוק של המשתעל/מתעטש חודרות למערכת הנשימה של האחר ומדביקות אותו. ניתן להידבק גם באמצעות נגיעה באף או בפה, אחרי נגיעה במשטחים הנגועים בנגיף המחלה.

תסמיני המחלה: חום וצמרמורות קור, שיעול, כאבי ראש, כאבי גרון, כאבים באזורים שונים בגוף, קשה.

מחסור בחיסונים

בחלק מקופות החולים ישנו מחסור בחיסונים, לאחר שאלפי אזרחים פנו להתחסן בעקבות התפרצות גל מחלת השפעת בשבועות האחרונים. עם זאת, ההערכות הן שמלאי החיסונים יתחדש רק בעוד כמה שבועות.

התחסנות מוקדמת חשובה מאוד, אך יש לנקוט בצעדי הגנה נוספים: כמו רחיצת הידיים במים וסבון באופן תדיר, ניקוי קבוע של משטחי עבודה - כגון דלפקים, שולחן העבודה, השיש במטבח, וצמצום הנגיעה במשטחים ציבוריים. כמו כן, יש להקפיד על כיסוי האף והפה בממחטה בעת עיטוש או שיעול והשלכתה מיד בתום השימוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר