תיעוד בלעדי

עולים לציון הבאבא סאלי? היזהרו מתעודות כשרות ואלכוהול מזויפים

הערב יעלו אלפים לנתיבות לפקוד את ציון הבאבא סאלי זיע"א ביום ההילולא. פקחי הרבנות הראשית שערכו ביקורת במתחם מצאו תעודות כשרות מזויפות וכמות גדולה של אלכוהול מזויף • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציון הבאבא סאלי זיע"א (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

הערב (רביעי) תחל ההילולא הגדולה בנתיבות של סידנא באבא סאלי האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זיע"א, במלאות 32 שנה לפטירתו, כאשר עשרות אלפים צפויים לפקוד את קברו במהלך היממה הקרובה.

הבוקר, לקראת ההילולא, ערכו פקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל ביקורת במתחם, כדי למנוע מכירת מזון לא כשר בניגוד לחוק.

הפקחים מצאו דוכני מזון המוצגים ככשרים בניגוד לחוק וכמו כן נמצאה כמות גדולה של בקבוקי אלכוהול מזויפים העלולים לסכן את בריאות הציבור.

ברבנות הראשית מתכוונים לקנוס את בעלי העסקים במתחם על הטעיית הציבור ועבירה על חוק איסור הונאה בכשרות.

חיים מלכה, רכז היחידה הארצית לאכיפה בכשרות, אומר ל"כיכר השבת" על הביקורת שערכו כי "רוב המקומות עולים עם תעודות מצולמות של בד"צים למיניהם בלי שיש להם תעודת כשרות, בלי פיקוח, מציגים תעודות מזויפות".

"מצאתי שם כמות מאוד גדולה של אלכוהול מזויף", הוא מספר, "חלק מהסוחרים סירבו לתת לי את מי ששיווק להם את זה, חלק מהמקומות הסכימו לשתף פעולה והורידו את הבקבוקים. ערבתי את המשטרה במקום, זו סכנה".

לדבריו: "ניסינו להסיר את כל סממני הכשרות מהעסקים האלה שהציגו את התעודות המצולמות והמזויפות, חלק כיסו במדבקות. לגבי האלכוהול אני מסופק אם נצליח להסיר את כל האלכוהול המזוייף".

לסיום, הוא קורא לאלפים העולים לציון כי "כל מי שמקפיד על כשרות שיבדוק אם יש תעודת כשרות על פי חוק, אם יש משגיח במקו,ם אם מישהו מפקח על חומרי הגלם שמגיעים למקום, ומי שלא - מתחייב בנפשו. לגבי האלכוהול אני מדגיש לא לרכוש אלכוהול שמזהים שאין שמה כשרות של רבנות מקומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר