לך כנוס את כל היהודים וצומו עלי שלושה ימים

צרות רעות ורבות נוחתות עלינו, גל טרור מכה בנו ואנו ניצבים מול איום קיומי תמידי. ביכולתנו לשנות את המצב! "הצום" - שלושה ימי התעוררות ותפילה יצילו את עם ישראל - הצטרפו לאלפים (חרדים)

אסף אלזרע | כיכר השבת |
למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: ליאור מזרחי, פלש 90)

הרמב"ם פסק שבעת צרה חייבים ישראל לצום ולזעוק זעקה משותפת, ואם לא יעשו כך חלילה- מתחזקות הגזרות. לאחר השנים האחרונות, והתקופה האחרונה בפרט, שספגנו בהן פיגוע אחר פיגוע, דקירה אחר דקירה, מטעני חבלה, מנהרות טרור, אחזקת נשק להשמדה המונית בידי שונאינו, פחד בלתי פוסק, ועוד, זו השעה לדעתנו שבה יש להכריז על צום ותפילה של שלושה ימים. משהו קורה סביבנו, ואנחנו ישנים.

רבים דברו על מהפכת ההמונים במזרח התיכון, שהולידה את "האביב הערבי" – נפילת הרודנים, כסאדם חוסיין, קדאפי, נתחו את ההפיכה במצרים, שכביכול ניבאה טוב למזרח התיכון, אך האם זה באמת כך?!

האמת היא שבשקט בשקט, צמחו בעשור האחרון תאים מוסלמיים קיצוניים רבים באירופה. מדינות נאורות כצרפת, בלגיה, אנגליה, הולנד ועוד, הפכו כר פורה לטרוריסטים איסלאמיים, שהשתמשו באצטלה ההומנית האירופית כדי לכבוש שטחים רבים בתוך הקונצנזוס האירופאי, וכיום הסכנה הנשקפת לעולם המערבי ולישראל כתוצאה מהרמת הראש של האיסלאם הקיצוני במדינות רבות בעולם כבר ידועה וברורה לכל.

במקביל לכל זאת, ובזרועות שלובות, ניצלו ארגוני טרור את ההפיכות במדינות האיסלאם, וכך, ללא הפרעה, קמו ארגוני טרור רצחניים ביותר במדינות אלו, ובראשם כמובן דעא"ש שמטיל חיתתו על מיליונים בעולם כולו. מדובר למעשה בארגון טרור, השולט בחלקים גדולים מסוריה, בכסף רב, והיום כבר מכריז בגלוי כי הוא נושא עיניו אל ארץ הקודש.

טוב להביא כעת את דברי הגמרא: "אמר רבי אלעזר בר אבינא: אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, ליראם כדי שיחזרו בתשובה". וכדי שלא נשקוט לרגע, צצות "לפתע" לפני כשנתיים מנהרות המגיעות לפתחן של קיבוצים וישובים בדרום, במקביל לאיום הקסאמים מעזה, ואנו נתקלים מכל עבר באויב המקדש את המוות ולא את החיים, ומבקש להורגנו. ואז, כמובן, יצאנו למבצע למען מיגור המנהרות בדרום, אך האם באמת מיגרנו? או שזה עוד כדור הרגעה עד הסיבוב הבא? – כמו שברור לזרועות הביטחון .

וכל זאת עוד לפני שהזכרנו את הגזרה הצפונית שבה תמיד האדמה הכל יכול להתקלח בשניות, על ידי ארגון חיזבאללה שיושב על הגבול איתנו, ומגובה במדינות ערב רבות שמפסקות לנו נשק רב עוצמה. האם מצפון תפתח הרעה?

לדעתנו, לדעת התורה, יש פתרון לכל זאת. את הכל כבר ניסינו, חוץ מלתפוס וללכת בדרכי אבותינו הקדושים- תפילה, זעקה, צום, ותשובה אמיתית מעמקי ליבנו, מלווים במעשה גשמי ורוחני בדוק ומנוסה – צום של שלושה ימים ושלושה לילות.
קיימת בידינו מסורת אבותינו, מימי מרדכי ואסתר, כי בכוח שלושה ימי צום ניתן להפך הגורל ולבטל הגזרה. מציאות קיצונית דורשת תגובה קיצונית. לא די לנו בסגולות וקבלות עצמיות. כתוב בספר דניאל על דורנו: "והייתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא" (יב' א'), ופירשו האבן עזרא והמצודת דוד, מפני צרת מלכות ישמעאל. אנו ניצבים בפני איום של שמד ממש כמו בימי מרדכי ואסתר, "להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים", ולכן אנו צריכים ללכת בדרכם ולנהוג כמנהגם, לצום ג' ימים.

"פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני פותח לכם פתחו של אולם". הגיע הזמן להתעורר ולעשות מעשה שיהפוך את כל המציאות על פניה.

לפרטים נוספים, ולקריאה לפעולה באתר הצום: www.hatzom.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר