כך חולק התקצוב בין משרדי הממשלה

אישור העלאת 'בני מנשה': בכפוף לחוות דעתו של הראשון לציון

הממשלה החליטה בחשאי להעלות מצפון הודו מאות בני אדם מ"בני מנשה", ל"כיכר השבת" נודע כי האישור ניתן בכפוף לחוות דעתו של הראשון לציון. בפנים: כך חולק התקצוב בין המשרדים (חדשות)

ישי כהן וחיים אבני | כיכר השבת |
הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת" • החלטת הממשלה להעלאת "בני מנשה": לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על החלטת הממשלה החשאית להעלאת מאות מבני קהילת "בני מנשה" מהודו לארץ, כעת אנו חושפים כי אישור הממשלה התקבל בכפוף למכתב ששלח הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, למזכיר הממשלה לפני כחצי שנה.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי התקצוב שנקבע להעלאת היהודים עומד על 10.6 מיליוני שקלים שיובאו מהמשרדים הבאים: רשות האוכלוסין וההגירה (במשרד הפנים) יתקצבו בסך של 1,500,000 שקלים; משרד העלייה והקליטה יתקצב בסך של 1,000,000 שקלים; משרד התפוצות יוציא מתקציבו 1,000,000 שקלים; משרד הדתות יוציא מתקציבו 300,000 שקלים ומשרד האוצר יתקצב את הפרויקט בסך של 4,300,000 שקלים.

מלבד זאת, עמותת "שבי ישראל" בראשות יועצו של ראש הממשלה בעבר, מיכאל פרוינד, הפעיל בתחום העלאת בני מנשה לישראל, תתקצב את הפרויקט בסך של 2,500,000 שקלים נוספים.

בהחלטת הממשלה נכתב: "יצוין כי עמותת "שבי ישראל", הביעה את נכונותה להעמיד מראש את סכום המימון הנדרש לשם הטסתם של הקבוצה ועלות הוצאת הדרכונים עבורם בסך של 2.5 מיליוני שקלים".

עוד צוין בהחלטת הממשלה כי "משרד העלייה והקליטה יבצע את הפעולות הדרושות לביצוע החלטה זו". בנוסף נכתב כי "קצב הבאת האנשים בהתאם להחלטה זו, יבוצע על פי חוות דעת שתינתן על ידי הראשון לציון הרב הראשי נשיא בית הדין הגדול, כמו כן, יתואם עם משרד העלייה והקליטה ומשרד החוץ ויושלם במהלך שנת 2016".

מלבד הליכי העלייה המואצים, בני מנשה שיעלו לארץ יזכו לסיוע קליטה למשך 15 שנים, במקום 10 שנים לו זוכים "עולים רגילים", וזאת עקב האופי הייחודי של בני מנשה העולים.

כזכור, אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי בישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון האחרון, אישרה ממשלת ישראל בחשאי להעלות מצפון הודו לישראל מאות בני אדם משבט "בני מנשה". האישור ניתן בחשאי ובסדר היום של הממשלה נכתב כי החלטה עוסקת ב"מתן אשרה ורישיון לישיבת ארעי לקבוצה לצורך הליכי גיור".

יצויין כי שר הדתות דוד אזולאי אישר את החלטת הממשלה שנוגעת גם למשרדו, ואילו זר הפנים החדש, אריה דרעי, יהיה שותף למאמץ ההעלאה כשמשרדו ינפק את אישורי הכניסה הדרושים, ואמור גם לדאוג להליכי הגיור והאזרוח של העולים. זאת מלמד התקציב שיצא מרשות האוכלוסין וההגירה בסך של 1.5 מיליוני שקלים.

על פי גורמים המעורים בנושא ששוחחו עם "כיכר השבת", מדובר בהעלאת קבוצה גדולה של מאות בני אדם מצפון הודו ממה שמכונה שבט "בני מנשה".

בשנים האחרונות דנו רבנים רבים בסוגיית בני השבט ונחלקו בשאלה אם הם נחשבים כיהודים. מי שדוחף בשנים האחרונות את נושא העלאת "בני מנשה" הוא מיכאל פרוינד, יו"ר עמותת 'שבי ישראל' הפועלת בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר