מאבק השבת בת"א

סגן ראש העיר תל אביב: "אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת - נפרוש מהקואליציה"

סגן ראש העיר תל אביב, נתן אלנתן משס"ג, אומר ל"כיכר השבת", כי אם חולדאי יחליט לקדם את הצעתו לאפשר תחבורה ציבורית בשבת הם יפרשו מהקואליציה, אך מבהיר כי זה לא קרוב (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג - פלאש90)

מאבק השבת בתל אביב: ראש עיריית תל אביב - יפו רון חולדאי, פנה במכתב לחברי הכנסת ובו שטח את עמדתו בדבר השבת בעיר ולפיה החנויות יהיו סגורות אך מנגד תפעל תחבורה ציבורית. בסיעה החרדית בעיריית ת"א ש"סג, איימו כי במידה והדבר יצא לפעול הם ייפרשו מהקואליציה העירונית.

סגן ראש העיר נתן אלנתן אמר ל"כיכר השבת": "בוודאי שאני לא תומך בעמדתו וכל הסיעה החרדית מתנגדת. אנחנו לא עושים פשרות בשבת. אם הוא יפעל לכך שתהיה תחבורה בשבת אז הוא יפר את ההסכם הקואליציוני ודעתי האישית תהיה לפרוש מהקואליציה ואמליץ על כך לחברי מועצת חכמי התורה".

יחד עם זאת אלנתן לא מודאג יתר על המידה מדבריו של ראש העיר, משום שלדבריו בפועל הוא לא פועל להפעלת תחבורה בשבת. "ראש העיר לא בפועל לעשות תחבורה ציבורית בשבת, כי יש לו הסכם קואליציוני איתנו שאין תחבורה בשבת. יש מה שהוא אומר בתקשורת ויש מה שקורה בפועל".

"הוא אמר את עמדתו האישית והיא ידועה. הוא בתפיסתו רוצה שתהיה תחבורה שבת. אבל הוא ראש העיר ויש לו התחייבות קואליציוניות ונכון לרגע זה במשך השנתיים האחרונות הוא לא פעל לטובת תחבורה בשבת", הוסיף.

לדבריו, ראש העיר לא יפר את ההסכם הקואליציוני עם החרדים משום שהוא כבר עמד בלחצים בנושא. "אני לא רואה אותו עושה זאת, הוא כבר עמד בלחצים של סיעת מר"צ המחזיקה בתיק תחבורה".

במכתב פתוח לחברי הכנסת כתב ראש עיריית תל אביב כי "יום השבת צריך להיות יום מנוחה בו אין מסחר ועבודה, זהו ערך חברתי מדרגה ראשונה".

חולדאי קרא לגבש אמנה חברתית בה יוסכם כי לא יתקיים מסחר בתל אביב בשבת אבל תותר תחבורה ציבורית והפעלה מצומצמת של קיוסקים ומרכולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר