חשיפה

צה"ל חושש מקיצונים: יקים 'בית לחייל החרדי' - הרחק מהמגזר

בעקבות תלונות של חיילים בודדים חרדים על אי התאמת 'בית החייל' הכללי לצרכי המגזר, בכוונת צה"ל להקים 'בית חייל' חרדי. גורם בצה"ל: "הפרויקט לא יוקם בעיר חרדית מחשש לעימות" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חייל חרדי, אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

פרסום ראשון: בצה"ל מתכוונים להקים בתקופה הקרובה אגודה למען החייל החרדי, שתיתן "בית לחיילים הבודדים החרדים", כך נודע ל"כיכר השבת". במסגרת המהלך, יוענקו לחיילים חרדים בודדים מקומות לינה והאגודה שתוקם תדאג לכלכלתם של המשרתים עד לסיום שירותם הצבאי.

בצה"ל ישנם עשרות חיילים חרדים בודדים, בעיקר בגדודים החרדים הקרביים. עד שבית החייל החרדי ייפתח, יישארו אותם חיילים בבתי החייל הכלליים הפרוסים ברחבי הארץ ובהם לטענת חיילים חרדים אין תנאים המתאימים לאדם חרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחודשים האחרונים נעשתה בנושא עבודת מטה באגף כוח אדם בצה"ל בראשות האלוף חגי טופלנסקי ובהובלת תת-אלוף גדי אגמון המכהן כראש מטה אגף כוח האדם, זאת בעקבות פניות רבות מצד חיילים בודדים חרדים שקבלו על התנאים שכאמור אינם מתאימים להם.

בשבועות הקרובים צפוי אגף כוח אדם להציג רשמית את מסקנותיו לפיהן יש צורך בהקמת בית חייל חרדי ואגודה למען החייל שתעזור לכלל החיילים החרדים, גם אלו שאינם בודדים.

גורם בצה"ל אישר ל"כיכר השבת" כי בית החייל יוקם בקרוב אך לא בעיר חרדית, זאת כדי למנוע חיכוכים עם הקיצוניים המתנגדים לגיוס חרדים לצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר