כפר חב"ד סוער: מי הלשין על מאות עבירות בנייה ועסקים?

מסמך ובו פירוט של מאות עבירות בנייה וניהול עסקים שלא כחוק הופץ בשעות האחרונות בקרב תושבי כפר חב"ד. רב הכפר הודיע: נשמיע צפירת מחאה, התושבים נקראו לקרוא תהילים (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
כפר חב"ד (צילום: משה שי, פלאש 90)

כפר חב"ד סוער: עורך דינו שמייצג את אחד מתושבי כפר חב"ד שנאשם בימים אלו בחריגות בניה על ידי המועצה המקומית, שלח למועצה המקומית מסמך המפרט מאות חריגות בניה מפורטות של תושבי הכפר. המכתב דלף לרשת ועורר סערת ענק בין החסידים. בתגובה, הודיע הערב רב הכפר על צפירת מחאה שתושמע בכפר.

המסמך שנשלח למועצה המקומית, הוא בעצם ניסיון לטעון כי עניינו של הנאשם בחריגות בנייה טופל אך ורק בעקבות סכסוך שכנים המתנהל במשך שנים בין חבר במועצה המקומית לתושב הכפר. עורך דין שאול אמרני שמייצג את הנאשם מפרט במסמך ששלח למועצה את הפרות הבנייה בכפר על מנת להוכיח כי מדובר באכיפה בררנית.

עו"ד אמרני הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי המסמך ששלח לא נועד להישלח לוועדת התכנון והבניה המקומית, בניגוד לשמועות בכפר חב"ד. לדבריו, אכן נשלח מכתב המפרט עבירות בניה לוועדה המקומית לתכנון ובניה, אך רק הפרות של חבר המועצה המסוכסך עם הנאשם.

לדברי אמרני, פקח הבניה שהגיע לבדוק את חריגות הבניה בביתו של הנאשם, הגיע בליוויו נהגו של חבר המועצה שהדריך את הפקח לבית הרלוונטי. אמרני טוען כי מדובר ברדיפה אישית בעקבות כך שהנאשם גרם לכך שחבר המועצה אולץ להתפטר מחברותו.

מאות הפרות בנייה ורישוי

מנגד, חבר המועצה עמו שוחחנו הערב מספר כי אין לו כלל נהגים וכי לא מדובר באכיפה בררנית שכן בשבועות האחרונים הוגשו לטענתו 23 התראות לפני נקיטת הליכים וקנסות לתושבי הכפר לאחר שהמועצה המקומית החלה לאכוף את נושא חריגות הבניה.

הסערה מגיעה כשברקע הבחירות שיערכו ביום ראשון הקרוב לראשות המועצה המקומית, וגורמים המעורים בנושא טוענים כי המסמכים הודלפו על מנת לסייע לחלק מהמועמדים.

עו"ד אמרני טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר במסמך פנימי שנשלח למועצה רק על מנת להסביר כי מדובר באכיפה בררנית. "זה דבר חמור במיוחד שמסמכים חסויים של מתלונן הודלפו החוצה והמדליף חייב לתת את הדין על כך" אומר לנו אמרני.

בשעות האחרונות פורסם בכפר חב"ד מכתב בשמו של הנאשם בעבירות הבניה, בו הוא מאשים כי מי שמסר את תושבי כפר חב"ד הוא בעצם מי שהדליף את המכתב, שכן מכתבו היה פנימי למועצה ולא לרשויות האכיפה.

לפני זמן קצר, בעקבות הסערה, הוציא רבה של כפר חב"ד, הרב מאיר אשכנזי, מכתב בו הוא מודיע כי בעקבות התלונה שהוגשה תושמע מחר צפירה בשעה 10 בבוקר, בשעה זו יופסקו הלימודים במוסדות החינוך ויקראו תהילים. המבוגרים מתבקשים להצטרף לקריאת התהילים ולתרום לצדקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר