המלחמה על השבת בירושלים

החבר החרדי במינהל 'יובלים': "מכתב סחטנות ואיומים מביש"

חבר הנהלת המינהל הקהילתי 'יובלים', שיגר מכתב לראש העיר ניר ברקת, בו תקף את המכתב של מנהל המינהל. במכתב שהגיע לידי "כיכר" הוא טוען שהם: "מחרחרי ריב ומדון" (חרדים)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
שנאת חרדית בקריית יובל (Abir Sultan/Flash90)

המלחמה על השבת בירושלים: חבר הנהלת המינהל הקהילתי בקריית יובל 'יובלים' מטעם הציבור החרדי, שלמה גליק, שיגר הערב מכתב חריף לראש העיר ירושלים ניר ברקת, ובו תקף את מכתב מנהל המינהל רוני שרון, שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת" ומכנה אותו "סחטנות".

במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת", מבהיר גליק כי ההתנגדות להקרנת הסרטים בשבת במינהל, אינה עניין חרדי בלבד, אלא משותפת לכלל הציבור הדתי. "ההתנגדות לסרטים בבית טיילור בשבת קודש החשובה לעם היהודי, איננה בלבד של הציבור החרדי הגר בשכונה, אלא של הציבור המסורתי והדתי הגר בשכונה בינהם: קהילת "בית שלמה" בראשות הרב שמחון רב השכונה, קהילת אוהל אבשלום בראשות הרב ג'יאמי מראשי ישיבת הר המור, ועוד קהילות נוספות הגרות בשכונת קריית יובל מזה שנים רבות. כל ניסיון להפוך את זה למאבק כביכול של החרדי הינו שקר ועיוות המציאות.

גליק כותב כי רב השכונה הרב שמחון ביקש כמה פעמים מהמינהל, מראש העיר וממחזיקי תיק המינהלים הקהילתים, להפסיק את הקרנת הסרטים. גליק מציין כי לדברי הרב וגורמים נוספים בשכונה ובמינהל, מעולם לא הקרינו סרטים במתנ"ס בשבת, בניגוד לטענות שונות.

"בקיץ כשנתקבלה החלטה זו בהנהלת יובלים", ממשיך גליק. "שלח סגן ראש העיר מר מאיר תורג'מן את עוזרו מר משה גמיש וביקש בשם ראש העיר להימנע מהחלטה זו, שתבעיר את המרחב הציבורי בקרית יובל, אך ההנהלה למרות זאת קיבלה החלטה המצפצפת על בקשת כבודו וסגנו מר תורג'מן".

גליק מציין, כפי שדיווחנו מוקדם יותר, כי למעשה הבטחת המינהל להקפיא את הקרנת הסרטים בשבת, לא כוללת את השבת הקרובה ולמעשה הם מוותרים רק על הקרנה אחת, מכיוון שמלבדה לא מתוכננות עוד הקרנות בחודשיים הקרובים. "אם היו פניהם לשלום והדברות כנה לנגד עיניהם היו עושים כל מאמץ לבטל את ההקרנה בשבת הקרובה".

בהמשך המכתב כותב גליק כי מינהל יובלים נתון לקשיים כלכליים ומצוי בתכנית הבראה, כאשר ברקת והעירייה תומכים במינהל ביד רחבה, ומעבירים לו מיליוני שקלים. גליק מאשים כי "למרות שעד דצמבר האחרון לא היה ברשות המנהל אישור ניהול תקין, העבירה העירייה למינהל 'יובלים' תמיכות במיליוני שקלים , וזאת על אף הודעת היועמ"ש של עיריית ירושלים כי ההעברה כזו אינה תקינה".

"כמו כן מינהל קהילתי יובלים היה תחת ביקורת מבקרת עיריית ירושלים ורשם העמותות עקב סדרה של בעיות ואי תקינות, לאחר תלונתו של אחד מחברי הנהלת יובלים, ובתקופה זאת עיריית ירושלים יצאה מגדרה כדי לעזור למינהל קהילתי 'יובלים',

"במקום להודות לך ראש העיר על פועלך ועשייתך יוצאת הדופן למען מינהל 'יובלים', ממשיכה הנהלה זו בזלזול בך ומסרבת לשמוע לבקשתך, ואף הוציאה רשימת דרישות ומסע הפחדות, בשביל סוף שבוע אחד "שעשו טובה" עבורך ראש העיר ודחו בו הקרנת סרטים בשבת.

לדברי גליק, "רשימת הדרישות הינה סחטנית ומבישה שאינה מכבדת את שולח המכתב וכמובן שאני כחבר הנהלה מתנגד נחרצות ומביעה מחאה על מכתב זה".

הוא מוסיף וכותב: "מזה שנים שמתקני יובלים פתוחים בשבת, בריכות השחייה וחדרי הכושר, ואף מתקיימים 'שבתות תרבות' בבית טיילור, אך כל פעילות זו בשבתות לא מספקת את מחרחרי הריב והמדון יש להם עניין מיוחד להתריס ולפגוע בתושבי השכונה שומרי המסורת.

"גם ההסתה הפרועה שלהם כנגד גני הילדים מוכיחה שפניהם אינו לשלום וההליך ההדברות הינו אחיזת עיניים, נזכיר כי לפני מספר שנים התקיימו פגישות הדברות שלא נשאה פרי".

בסיום מכתבו מציין גליק כי ההנהלת המינהל לא נבחרה כלל בבחירות בין כלל התושבים, אלא מונתה באמצעות שימוש בסעיף מיוחד בתקנון. "הריני מתנגד למכתב סחטנות ואיומים שנשלח לך ראש העיר ע"י יו"ר יובלים, ומבקש ממך אדוני ראש העיר לגלות מנהיגות ולהוביל את התושבים לשלום אחווה ורעות", מסיים גליק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר