סערת ענק בחב"ד

צפירת מחאה הושמעה נגד "המלשין" מכפר-חב"ד

תושב היישוב מואשם שהעביר למועצה המקומית מידע על מאות עבירות בנייה, ובעקבותיהן פרצה סערה. בהוראת רב היישוב הושמעה צפירת מחאה. ה"מלשין" טוען: "לא סיכנתי אף אחד" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר. בוידאו: צפירת המחאה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90. וידאו: באדיבות המצלם)

בהוראת רבו של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, נשמעה צפירת מחאה נגד אחד מתושבי כפר חב"ד שנאשם בימים אלו בחריגות בניה על ידי המועצה המקומית, ושלח למועצה המקומית מסמך המפרט מאות חריגות בניה מפורטות של תושבי הכפר.

מלבד הצפירה שגרמה לתושבים לעמוד דומיה ברחובות, בבתים ובבתי המדרש נאמרו פרקי תהילים, כהוראת המרא דאתרא.

בכיר בכפר חב"ד אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בתקדים בחב"ד שבו הרב מבקש מהתושבים למחות כנגד אחד התושבים שעל פי הטענות הלשין נגד עבירות בנייה. אני לא זוכר כזו סיטואציה בכפר חב"ד".

הוא סיפר כי "באחד הגנים נשמעה הגננת אומרת פרק תהילים 'למנצח מזמור לדוד' והילדים אמרו אחריה. כך גם בבתי הכנסת".

לדבריו, "מדובר במחאה שהתושבים היו חייבים לעשות. לא ייתכן שמישהו מתוכנו ילשין נגדנו. זה בלתי נתפס והמחאה הייתה כורח המציאות".

ע', תושב היישוב המואשם בהלשנה, פרסם מכתב שבו הוא טוען כי לא סיכן איש בכך שהעביר את המידע. "המועצה האזורית הגישה נגדי תביעה על חריגות בניה. במסגרת מאבקי על מנת לבטל את התביעה נגדי, שלח העו"ד המייצג אותי מכתב לפקיד המועצה בו נטען כי במקום יש חריגות בנייה רבות ואין זה חוקי לתבוע יחיד מתוך הכלל", הוא כותב.

לטענתו, "כדוגמא לכך הביא העו"ד דוגמאות של חריגות בנייה קיימות וידועות מזה מכבר במועצה, ולא חלילה דוגמאות של חריגות חדשות".

הסערה מגיעה כשברקע הבחירות שיערכו ביום ראשון הקרוב לראשות המועצה המקומית, וגורמים המעורים בנושא טוענים כי המסמכים הודלפו על מנת לסייע לחלק מהמועמדים.

הרב וולוול (זאב) סלאווין דיבר אמש בפני מתפללי בית הכנסת המרכזי בכפר חב"ד והביע דברי מחאה.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא סיפר: "דיברתי על התופעה שאצלנו החרדים צריכים ללכת לרבנים ולפי השולחן ערוך ולא צריך ללכת להלשין למועצה".

סלאווין סבור כי מקרה ההלשנה לכאורה, יגרום לאחדות בקרב התושבים. "אני חושב שהפרשה הזאת לא תפלג אותנו בכפר חב"ד אלא רק תחזק אותנו. אנשים יראו מה הלשנה יכולה לעשות".

יו"ר ועד כפר חב"ד שמעון רבינוביץ שמתמודד בבחירות, הכחיש הבוקר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי "אין קשר בין הפרשה לבחירות".

המסמך המדובר שנשלח למועצה המקומית, הוא בעצם ניסיון לטעון כי עניינו של הנאשם בחריגות בנייה טופל אך ורק בעקבות סכסוך שכנים המתנהל במשך שנים בין חבר במועצה המקומית לתושב הכפר. עורך דין שאול אמרני שמייצג את הנאשם מפרט במסמך ששלח למועצה את הפרות הבנייה בכפר על מנת להוכיח כי מדובר באכיפה בררנית.

פרקליטו של ע', עו"ד אמרני הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי המסמך ששלח לא נועד להישלח לוועדת התכנון והבניה המקומית, בניגוד לשמועות בכפר חב"ד. לדבריו, אכן נשלח מכתב המפרט עבירות בניה לוועדה המקומית לתכנון ובניה, אך רק הפרות של חבר המועצה המסוכסך עם הנאשם.

מכתבו של ע' שפורסם הבוקר בכפר-חב"ד

לדברי אמרני, פקח הבניה שהגיע לבדוק את חריגות הבניה בביתו של הנאשם, הגיע בליוויו נהגו של חבר המועצה שהדריך את הפקח לבית הרלוונטי. אמרני טוען כי מדובר ברדיפה אישית בעקבות כך שהנאשם גרם לכך שחבר המועצה אולץ להתפטר מחברותו.

מנגד, חבר המועצה עמו שוחחנו סיפר כי אין לו כלל נהגים וכי לא מדובר באכיפה בררנית שכן בשבועות האחרונים הוגשו לטענתו 23 התראות לפני נקיטת הליכים וקנסות לתושבי הכפר לאחר שהמועצה המקומית החלה לאכוף את נושא חריגות הבניה.

עו"ד אמרני טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר במסמך פנימי שנשלח למועצה רק על מנת להסביר כי מדובר באכיפה בררנית. "זה דבר חמור במיוחד שמסמכים חסויים של מתלונן הודלפו החוצה והמדליף חייב לתת את הדין על כך" אומר לנו אמרני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר