הסרת הסנקציות

באיראן חוגגים: "כולם שמחים חוץ מישראל מחרחרי המלחמה"

ביום שאחרי הסרת הסנקציות על איראן, הנשיא חסן רוחאני חוגג ותוקף את ישראל. גם שרי החוץ של המעצמות מברכים על המהלך. ראש הממשלה נתניהו: "ישראל תמשיך לעקוב ולהתריע" (בעולם)

השיחות בין איראן למעצמות (צילום: State Department Photo / Public Domain)

איראן כבר לא מנודת: נשיא איראן חסן רוחאני, התייחס הבוקר להסרת הסנקציות מעל ארצו שאושרה אמש, במסגרת הסכם הגרעין ותקף את ישראל: "כולם שמחים על ההסכם חוץ מישראל, מחרחרי המלחמה באזור והשמרנים בקונגרס".

בנאום בפני הפרלמנט האיראני, כינה רוחאני את הסרת הסנקציות, "עמוד זהב בספר ההיסטוריה האיראני". לדבריו, "זוהי נקודת מפנה בכלכלתה של איראן, הסכם הגרעין הוא הזדמנות שעלינו לנצל כדי לפתח את המדינה, לשפר את איכות החיים ולהביא ליציבות ולביטחון באזור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מיהר לתקוף את המהלך. מלשכתו נמסר: "גם לאחר חתימת הסכם הגרעין, איראן לא זנחה את שאיפתה להשיג נשק גרעיני, והיא ממשיכה לפעול לערעור היציבות במזרח התיכון ולהפיץ טרור בעולם תוך הפרת מחויבויותיה הבינלאומיות. על המעצמות וסבא"א לעקוב מקרוב אחר הפעילות במתקני הגרעין של איראן ובאתרים אחרים כדי לוודא שהיא לא ממשיכה לפתח בחשאי נשק גרעיני.

"ללא תגובה הולמת לכל הפרה, איראן תבין שהיא תוכל להמשיך לפתח נשק גרעיני, לערער את היציבות באזור ולהפיץ טרור. ישראל תמשיך לעקוב ולהתריע אחר הפעילות השלילית של איראן ותעשה את כל הנדרש כדי לשמור על ביטחונה ולהגן על עצמה".

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, השוהה גם הוא בווינה אמר: "היום ארה"ב, ידידותינו ובנות בריתנו במזרח התיכון, והעולם כולו בטוחים יותר בשל הפחתת האיום של נשק גרעיני. איראן עמדה מילתה, ואנחנו נעשה זאת גם, אך נמשיך להיות דרוכים ולבדוק בכל שעה בכל יום בשנים הבאות".

גם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס בירך על הסרת הסנקציות: "צרפת מברכת על היישום המלא של הסכם הגרעין עם איראן". יחד עם זאת הדגיש כי "צרפת תעמוד על המשמר לוודא שההסכם מכובד במלואו". שר החוץ הבריטי פיליפ המונד: "מדובר בצעד חשוב. הסכם הגרעין עם איראן הופך את העולם כולו למקום בטוח יותר". שר החוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר: "היום אנחנו יכולים לדבר באמת על הצלחה היסטורית לדיפלומטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר