נתניהו: "ללא ישראל - לאיראן מזמן היה נשק גרעיני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ללא מאמצי ישראל "לאיראן מזמן היה כבר נשק גרעיני", והביע תמיכה בחוק העמותות למעט שני תיקונים, בהם הורדת הדרישה לתגים מנציגי העמותות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית להסרת הסנקציות מאיראן ואמר: "ישראל תמשיך לעקוב אחר כל ההפרות הבינלאומיות של איראן, כולל של הסכם הגרעין והסכם הטילים הבליסטיים והטרור".

"הקהילה הבינלאומית חייבת לנקוט סנקציות חמורות תקיפות על כל הפרה", הוסיף ראש הממשלה, "אלמלא המאמצים שלנו להובלת הסנקציות ולמניעת תוכנית הגרעין של איראן, לאיראן מזמן היה כבר נשק גרעיני. מדיניות ישראל הייתה ונשארה בדיוק כפי שהייתה - לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. מה שברור הוא שלאיראן יהיו מעתה יותר אמצעים להפנות לפעילות הטרור והתוקפנות שלה באזור ובעולם, וישראל ערוכה להתמודד על כל איום".

נתניהו סיפר כי יחד עם שר הפנים אריה דרעי הוא מקדם רפורמה במיסוי עסקים: "אנחנו בממשלה ממשיכים לפעול לקידום עסקים חדשים בישראל. בהמשך לתוכנית שהעברנו לפני שלושה שבועות, שר הפנים אריה דרעי ואני מביאים היום בפני הממשלה את מפת הדרכים ליישום הרפורמה בחוק מיסוי עסקים.

"מה שאנחנו באים לעשות זה להקל על מי שפותח עסק, כי היום לא ברור מה נדרש מאותו אדם, או מאותו יזם או מאותה יזמת. אנחנו מאחדים, מפשטים, מבהירים את כל הדרישות בצורה ברורה ואחידה. אני חושב שהדבר הזה חשוב מאוד לקידום עסקים חדשים בישראל".

בסיום דבריו התייחס ראש הממשלה לחוק העמותות של שרת המשפטים איילת שקד: "אני מבקש לומר מלה על חוק העמותות: אני לא מבין איך הדרישה לשקיפות היא אנטי-דמוקרטית - ההיפך הוא הנכון. במשטר דמוקרטי אנחנו צריכים לדעת מי מממן עמותות כאלה ואחרות, מימין, משמאל, מלמעלה ולמטה, ומימון של ממשלות זה דבר שבוודאי ראוי שהציבור ידע אודותיו – זכותו לדעת.

"מה שצריך לעשות זה לאמץ נורמות שהתקבלו בבית הנבחרים של ארצות הברית. ולכן אני מבקש לקדם את החוק הזה עם שני תיקונים: התיקון הראשון הוא להוריד את הדרישה לתגים מהנציגים של העמותות הללו בכנסת - אין צורך בזה. התיקון השני הוא לדרוש דיווח מהשקל הראשון או מהדולר הראשון של ממשלות זרות, ועל ידי כך אנחנו נתאים יותר את החוק למה שמקובל בארצות הברית, ולדעתי אלו שני תיקונים מתבקשים. אני חושב שהם חשובים מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר