שינויים בבחירת דיינים?

המלצת הוועדה: רק נשיא בית הדין יקבע מי ראוי להתמנות כדיין

ועדה של רבנים, חברי מועצת הרבנות הראשית, ממליצה כי נשיא בית הדין הרבני הגדול יהיה בעל הסמכות היחידה לקבוע מי מהדיינים ראוי לכהן כדיין בבית הדין הגדול ולהתמודד לתפקיד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק יוסף (צילום: יעקב ליברמן / Flash90)

ועדה של רבנים מחברי מועצת הרבנות הראשית ממליצה כי נשיא בית הדין הרבני הגדול, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, יהיה בעל הסמכות היחידה לקבוע מי מהדיינים ראוי לכהן כדיין בבית הדין הגדול.

על פי חוק הדיינים, כל דיין שמכהן בתפקידו בבית הדין האזורי לפחות שלוש שנים, מקבל הסכמה אוטומטית להתמודד על תפקיד חבר בית הדין הגדול. אתר 'וואלה' מפרסם הבוקר כי ועדה שהקים הגר"י יוסף ממליצה להחמיר את התנאים בכדי להתמודד לביה"ד הגדול.

בוועדה שהוקמה חברים בין היתר הגאון רבי יהודה דרעי - אחיו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ומחותנו של הגר"י יוסף, והגאון רבי יצחק רלב"ג - חמיו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

הוועדה ממליצה כי כל דיין שירצה להתמודד לבית הדין הגדול יצטרך ותק של לפחות עשר שנים כדיין בבית הדין האזורי ובנוסף כהונה כאב בית דין רבני אזורי.

בנוסף, החלק הדרמטי בהמלצת הוועדה הוא שכל דיין יצטרך להצטייד בחוות דעת של נשיא בית הדין הרבני. כעת מכהן בתפקיד הראשל"צ הגר"י יוסף, ובעוד כשנתיים מי שאמור להיכנס לתפקיד הוא הרב הראשי הגר"ד לאו.

יצוין כי למרות הכוח שקונה לעצמו מי שמשמש כנשיא בית הדין הגדול, עדיין לא יוכלו לבחור דיינים ללא הסכמה עם חברי הוועדה לבחירת דיינים, שכן בכדי להיבחר לתפקיד חייב רוב גדול בוועדה, מה שאומר שכל דיין זקוק גם לתמיכת נציגי 'הבית היהודי' וכדו'.

על אישור החמרת התנאים אחראים מועצת הרבנות הראשית ושר הדתות דוד אזולאי.

על פי הפרסום ב'וואלה', עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, פרסם התנגדות להמלצות הוועדה וכתב כי "תנאי זה עשוי להיחשב כעקיפה של חוק הדיינים לעניין ההליך למינויים, שעליו הופקדה הוועדה למינוי דיינים". בשל התנגדות היועמ"ש, ספק אם המהלך יצא אל הפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר