הטור השבועי

פוטין, מאחוריך / דב הלברטל

מאה אחוז מהנשאלים מש"ס חושבים שדרעי ראוי לשמש שר הפנים. מאה אחוז! למספרים כאלה אפילו צאוצ'סקו לא הגיע. גם פוטין זוכה רק לתשעים וארבעה אחוז תמיכה. אבל בש"ס? 100% תמיכה (טור)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בטור הקודם, בתחילת השבוע שעבר, כתבתי על כך שדרעי כופה את עצמו על מיליוני אנשים. הצעתי שדרעי יבדוק את זה. בסוף השבוע, התפרסם סקר לפיו כשמונים אחוז מהעם, חושבים שלא ראוי שדרעי ישמש שר הפנים. אותי זה בוודאי לא הפתיע. לדרעי זה הרי לא ישנה. הוא ממילא חף מכל רגישות והבנה של מהו שירות ציבורי.

אבל היה בסקר דבר שכן הפתיע אותי. ועוד איך. מבין אלה שחשבו שראוי מאוד, או ראוי במידה, שדרעי ישמש שר הפנים, היו תומכי ש"ס. זה עוד בהחלט סביר. אבל הנה הדבר הבלתי נתפס: מאה אחוז מהנשאלים מש"ס חושבים שדרעי ראוי לשמש שר הפנים. מאה אחוז! למספרים כאלה אפילו צאוצ'סקו לא הגיע. גם פוטין זוכה רק לתשעים וארבעה אחוז תמיכה. אבל בש"ס? מאה אחוז תמיכה בדרעי. לא יאומן. פשוט לא יאומן.

ממה זה נובע? גם אם לא נדבר על מוסר ציבורי, כי זה כנראה יותר מדי, המינימום המתבקש היה שאם הציבור לא רוצה את דרעי, הוא צריך להתפטר מתפקידו. הוא הרי מייצג את הציבור כולו, כך אמור היה להיות, ולא רק של בוחריו.

מה שקורה הוא, שקהל הבוחרים של דרעי, לא הפנימו, וכנראה גם לא מסכימים להפנים, את ערכיו של השלטון הדמוקרטי המערבי. איך אמר לי מישהו? כולם גונבים. אבל דרעי הוא אדם שעושה, וזה העיקר. אלא שגם הדיקטטור הוגו צ'אבס, מנהיגה של ניקרגואה, ידע לעשות. גם מנהיגי אפגניסטן מצטיינים בעשייה. אם ניתן לדרעי ואנשיו לנהל את המדינה כרצונם, נהיה אפגניסטן וניקרגואה.

אבל יש כאן עוד דבר. דרעי הצליח להנחיל לציבור בוחריו את הרעיון המדהים, שכל מה שאומרים נגדו, נובע בעצם משנאה לספרדים. הוא יכול חלילה לרצוח, ואם מישהו יגיד משהו נגדו, זה רק כי הוא ספרדי.

הוא חי בתודעה מתמידה של נרדפות ספרדית, משהו מהסוג שהיה מקובל לפני חמישים שנה. אבל אין פה שום דבר אמתי. כי הכול בשביל רווח פוליטי. בשביל המנדטים. זה דומה, להבדיל, להנצחת מחנות הפליטים על ידי מדינות ערב, שנעשה כדי להגיע להישגים פוליטיים.

אין כמו דרעי, שמוריד את הספרדים לשפל של רגשי נחיתות ומעמד נחות, רק כדי לנצל אותם. והוא מצליח. עובדה: אף אחד, אף אחד, לא מוכן להשמיע אפילו מילת ביקורת אחת עליו. שלא לדבר על חברי הכנסת שמתחתיו. שם זה ממש סיפור דרעי וששה הגמדים.

כל זה קיים רק בש"ס ואצל דרעי. כי בכל מגזר אחר, עניין הספרדיות הולך ונעלם. חצי משרי הממשלה הם ספרדים. הרמטכ"ל הוא ספרדי; המפכ"ל הוא ספרד; רוב מוחלט של צמרת המשטרה הוא ספרדי; ראש השב"כ הוא ספרדי. מספרם של הספרדים בתקשורת האלקטרונית ובעיתונות בעליה מתמדת. עשרות אלפי סטודנטים ספרדים ממלאים את ספסלי האקדמיה. אפילו בציונות הדתית זה לא קיים. גם החילונים וגם הציונים הדתיים מתחתנים עם ספרדים כדבר טבעי ומובן מאליו. היום כבר קשה אפילו להבחין לאיזו עדה מישהו שייך. זה קיים רק בש"ס. זו הצלחתו הכבירה של דרעי.

מורשת דרעי מאדירה את המעשה על המוסר, והיא בזה לסדרי שלטון ומשפט נאותים. מורשת דרעי מרכינה את ראשם של הספרדים כדי להעלות על גבם את מנהיגיה. מורשת דרעי מצליחה להביא לכך שמאה אחוז מתומכיו, יצביעו עבורו. מאה אחוז של קולקטיב, המשקף מאה אחוז של בושה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר