הנציגים החרדים בירושלים התכנסו: "שעת מבחן"

חברי המועצה החרדים והדתיים בירושלים התכנסו לכינוס חירום לאור התגברות חילולי השבת בעיר לטענתם. "לעצור את כל ההעברות תקציביות לכל המתנ"סים שלא יקיימו את הסטטוס קוו בעיר" הציע אחד הנציגים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בשעות הערב (ראשון) התכנסו חברי הלובי הדתי בעיריית ירושלים לדיון חירום באשר לסוגיית חילולי השבת בשכונות העיר.

חבר מועצת העיר מיכל הלברשטם שכינס את הנציגים אמר בפתח הישיבה: "המתנ"ס ביובלים היא רק דוגמא להפרת הסטטוס קוו שקיים בעיר ירושלים ובו התחייב ראה"ע בהסכם הקואליציוני לשמור עליו". הלברשטם הזכיר ש"למרות שראש העיר ניר ברקת ניסה לדבר אתם לא עזר כלום" והציע "לעצור את כל ההעברות תקציביות לכל המתנ"סים שלא יקיימו את הסטטוס קוו בעיר".

חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס אמר כי "מדובר בשעת מבחן לנציגים החרדים במועצת העיר וכי יש למחות בחריפות על חילולי השבת".

סגן ראש העיר חיים אפשטיין אמר במהלך הדיון כי "יש להכיל את הדרישה להפסקה מוחלטת של חילולי השבת לא רק במנהל הקהילתי יובלים כי אם בכל המנהלים הקהילתיים בעיר". אפשטיין ציין כי "במנהל הקהילתי בנווה יעקב בו חברים נציגים חרדים רבים 'הבריכה העירונית' פועלת בעיצומה של השבת באין מפריע כשאיש אינו פוצה פה ומצפצף וגורמים חרדים אף מפנים את בני הנוער ליטול חלק בפעילות המנהל".

"כל עוד אנחנו מעלימים עין מקיום חילולי שבת המוניים בשכונות מסוימות כל דרישה שתבוא מאיתנו לעצירת חילולי השבת בקרית יובל תיתקל בבוז מצד הגורמים החילוניים המיליטנטיים, ולכן יש להפסיק את חילולי השבת בכל מתקני העירייה ללא יוצא מן הכלל".

חבר מועצת העיר אליעזר ראוכברגר אמר במהלך הדיון כי "פירוק מינהל יובלים זה החובה שלנו כעת וזו המשימה. אנו יושבים פה ביחד כי המינהל בקרית יובל חצה את כל הקווים האדומים. הם חיללו שבת במבנה עירוני והם זרוע עירונית. לזה אין ביכולתינו להסכים בשום פנים ואופן. אבל הכל תלוי ביכולת שלנו להתאחד ולפעול ביחד. כוחינו באחדותינו".

"אם לא נפעל ביחד כאיש אחד, אין סיכוי שנצליח. הדרך לפירוק המינהל עובר דרך קבלת החלטה במועצת העיר, וזה מה שהשולחן פה צריך להוביל. אנחנו בקואליציה שכל חבריה חתמו על שמירת הסטאטוס קוו, והסעיף הזה נרמס בחוצפה ועזות על ידי מינהל קהילתי קרית יובל. לכן אין לו יותר זכות קיום. ומועצת העיר שהקימה אותו היא זו שצריכה לפרק אותו".

בסיום הדיון הסוער, חתמו הנציגים על המסמך בו הם מתחייבים לעבוד בשיתוף פעולה מלא בכל נושא חילולי השבת בעיר ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר