נמנעה השביתה בחברת 'אגד'; שכר הנהגים יעודכן

לאחר משא ומתן מרתוני שנמשך אל תוך הלילה, בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד התחבורה ועד העובדים והנהלת אגד סוכם על העלאת שכר הנהגים ובכך נמנעה השביתה בחברה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

שביתת נהגי אגד שהייתה צפויה לצאת לדרך הבוקר (שני) נמנעה לאחר משא ומתן מרתוני בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לחברת אגד. הצדדים הגיעו להבנות, במסגרתן יעודכן שכר הנהגים בחברה ל-39 שקלים לשעה.

מאז שעות הבוקר אמש התנהל משא ומתן מרתוני בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, סגן הממונה על התקציבים אודי אדירי, ועד העובדים והנהלת אגד.

כאמור, בתום הפגישות המרתוניות הושגו הבנות בין הצדדים ושכר הנהגים בחברה יעודכן ל-39 שקלים לשעה. כמו כן, יופסקו הפגיעות החד צדדיות מצד הנהלת החברה כלפי הנהגים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר הלילה כי "אני שמח לבשר לציבור הנוסעים כי הצלחנו למנוע את השביתה תוך גילוי אחריות וחשיבה על טובת האזרחים. נהגי החברה זכאים לעדכון שכרם ויש לחזק את מעמד הנהגים בתחבורה הציבורית בישראל. אני רוצה לברך את מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי על מעורבותו במציאת הפתרון".

המאבק החל לאחר שעובדי החברה טענו כי הנהלת החברה פוצצה את דיוני המשא ומתן על הסכם קיבוצי, ובעקבות צעדי התייעלות חד צדיים שנוקטים בחברה בימים אלו.

על פי הודעת ההסתדרות, המחלוקת העיקרית בדיוני העובדים מול הנהלת אגד, היה סביב סירוב החברה לעדכן שכר הנהגים - המרוויחים כ-32-33 שקל לשעה. בכך, יהפכו על פי ההסתדרות לבעלי השכר הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית, זאת לאחר שלאחרונה הוסכם בין נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה ופורום התחבורה הציבורית, על מתווה לשיפור שכר הנהגים בחברות ל-39 שקל לשעה וכאמור בעיה זו נפתרה והשביתה נמנעה.

בהסדרות טענו אתמול כי ההנהלה נוקטת בצעדי התייעלות חד-צדדיים,שפוגעים בזכויותיהם החוקיות של העובדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר