הזוועה בעתניאל

הבת זעקה: "דקרו את אמא שלי, דקרו את אמא שלי. תעזרו לי"

בשעה 17:30 הפתיע מחבל ערבי חמוש בסכין את דפנה מאיר הי"ד, ודקר אותה לעיני בתה רננה בת ה-17 שהתעשתה והזעיקה עזרה. "דקרו את אמא שלי", התחננה. ההלוויה בשעה 9:00 (אקטואליה)

ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

זוועת הטרור הגיעה אמש (ראשון) עד לפתח הבית, שעה שמחבל ערבי רצח באכזריות את דפנה מאיר ע"ה, בפתח ביתה ביישוב עתניאל שבדרום הר חברון, לעיני ילדיה הרכים ורק נס של ממש מנע ממנו להמשיך בטבח האכזרי ולרצוח את הילדים.

סמוך לשעה 17:30 עמדה האם דפנה בכניסה לביתם, השוכן בפאתי היישוב סמוך לגדר, יחד עם בתה הבכורה רננה בת ה-17. לפתע התקרב מחבל ערבי חמוש בסכין, הפתיע את דפנה והחל לדקור אותה באכזריות רבה.

האם החלה לזעוק תוך שהיא נאבקת בגבורה עילאית במחבל ומנסה להדוף אותו ולמנוע ממנו להיכנס פנימה אל הבית שם שהו שני ילדים קטנים נוספים.

הבת רננה, שאמה נדקרה לנגד עיניה, וראתה את כל אשר התרחש, פרצה בצעקות שככל הנראה הבריחו את המחבל והוא נמלט מבלי שניסה לפגוע בילדים.

רננה, התעשתה במהירות ומיהרה להזעיק עזרה. "דקרו את אמא שלי", זעקה אל הטלפון, "דקרו את אמא שלי. תעזרו לי". כוחות ההצלה יצאו במהירות לעבר הבית תוך שהם מדריכים את הבת כיצד לטפל באמה הפצועה. הכוחות שהגיעו לבית גילו כי מדובר בפציעה אנושה ונאלצו לקבוע את מותה של דפנה הי"ד.

באתר וואלה, הובאו דברים שאמרה רננה, לחבר משפחהף כששחזרה בפנייו את רגעי האימה. "ראיתי את המחבל דוקר את אמא, ואמא נאבקה איתו בכל הכוח כדי שלא ייכנס הביתה ויפגע בנו", סיפרה.

"בשלב מסוים הסכין נתקע והמחבל לא הצליח להוציא אותו", הוסיפה רננה, "המבטים שלנו הצטלבו. הוא הסתכל עליי ואני עליו. הוא המשיך לנסות להוציא ממנה את הסכין והיה ברור לי שהוא רוצה לבוא ולפגוע גם בי".

נועם בר, חובש בכיר במד"א, סיפר כי המראה היה קשה. "ראינו אישה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, שסבלה מפציעות חודרות בפלג גופה העליון. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות, אך בסופן נאלצנו לקבוע את מותה". חיים רובין, הפרמדיק, תושב עתניאל, סיפר כי הם דאגו שירחיקו את הילדים וייקחו אותם לחדר אחר בזמן שהם ביצעו החייאה לאם.

במקביל למאמצי ההחייאה פתחו כוחות הביטחון במרדף אחר המחבל שככל הנראה נמלט לכיוון הכפר חירבת כרמה שבפאתי העיירה יטא. הכוחות בודקים במקביל האם המחבל עבד כפועל בניין ביישוב.

במשך שעות נקראו התושבים להסתגר בבתיהם, להגיף חלונות ולנעול דלתות, שעה שהכוחות סרקו בית בית ביישוב כדי לשלול אפשרות שהמחבל מסתתר במקום.

דפנה מאיר הותירה אחריה את בעלה, ושישה ילדים, ארבעה ביולוגיים, רננה בת 17, עקיבא בן 15, נעה בת 11.5 ואהבה בת 10, ועוד שני ילדים להם שימשה משפחת אומנה, יאיר בן 6 ויניב בן 4.

ישי קליין, שכן של משפחת מאיר, סיפר ל-ynet כי דפנה הייתה "אישה שמחה, מאושרת, אופטימית, ראש גדול, אחראית, אוהבת". דפנה שילבה בין רפואה קונבנציונלית בעבודתה כאחות בבית החולים סורוקה לבין עבודתה כמטפלת ברפואה טבעית, זאת בנוסף לכך ששימשה כמדריכת כלות. לדברי קליין, "כל אדם שכואב לו ביישוב ידע שאפשר לפנות אליה 24 שעות ביממה".

הלווייתה של דפנה הי"ד תצא הבוקר בשעה 9:00 מעתניאל ובשעה 11:00 מבית ההספד בהר המנוחות בירושלים. צפויים להספידה חברותיה, ילדיה ובני משפחתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר