אאא

ועדת הכספים אישרה הבוקר (שני), פה-אחד את הצעת החוק של יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, הצעה הקובעת הנחה בשיעור 14.5% בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית. ההצבעה בקריאה שניה ושלישית צפויה להתקיים עוד היום וההנחות יכנסו לתוקף כבר בשוע הבא. 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הוציא מנוסח הצעת החוק סעיפים שהיו מאפשרים לשרי האוצר והתחבורה, לשנות את גובה ההפחתה או אף לבטלה בשל נסיבות משתנות.

גפני אמר: "המטרה להפחית את מחירי הנסיעה בפועל ולמנוע אפשרות של ביטול ההפחתה עקב שינויי מדיניות. זהו מהלך חברתי חשוב ולא יתכן ששר זה או אחר יחליט לבטל אותה מסיבות כלאחר יד". 

שר הפנים דרעי אמר בדיון: "ההנחות בתעריפי התחבורה הציבורית יש בהן אמירה חברתית חשובה על הכיוון אליו אנחנו הולכים – הוזלת יוקר המחייה ובמיוחד הוזלת מחירי שירותי היסוד. בתחילה רצינו בהסכמים להפחית את המע"מ אך הגענו למסקנה שהתקציב הגדול שעמד לרשותנו להנחות לציבור יתבזבז בדרך הזו ועל-כן מתוך כוונה להיטיב באמת, החלטנו ללכת על הנחה בתעריפי התחבורה הציבורית לכולם ללא הבדל".

לדבריו: "החלטנו ללכת על חקיקה ראשית על-מנת למנוע מצב שבשנה הבאה יבוטלו ההנחות. עלות המהלך 660 מיליון שקל. בהמשך נפעל להוזלת תעריפי המים והחשמל".

דרעי קרא לחברי הכנסת לאשר את הצעת החוק בוועדת הכספים בזריזות, על-מנת שעוד היום בשעות הערב, ניתן יהיה לאשר אותה במליאת הכנסת, כיוון ש"התקציב להנחות כבר מונח מה- 1 בינואר וחבל על כל יום שעובר. יש לאשר את החוק על-מנת שהחל מהימים הקרובים נוסעי התחבורה הציבורית יוכלו ליהנות כבר מההנחות".

גפני סיכם: "הורדת תעריפי התחבורה הציבורית היא דבר בעל חשיבות עצומה לאזרחי ישראל ובמיוחד לשכבות החלשות ולמעמד הביניים, שהם הצרכנים העיקריים של התחבורה הציבורית. נמשיך לפעול להוזלת מחירים של מוצרים ושירותים חיוניים לאזרח, גם לנזקקים וגם לכלל הציבור.

"עמדנו על העיקרון של עיגון ההפחתה בחקיקה והוצאנו סעיפים שהם בבחינת סייגים להפחתה, על-מנת לוודא שהציבור אכן ייהנה מההנחה. לא נאפשר להסיט את התקציב המיועד להנחות בתחבורה הציבורית לשימושים אחרים".