"אין תועלת שיתערבו"

רבני ציריך נגד ארגון אתרא קדישא: "גורמים להיזק"

רבני ציריך יוצאים במתקפה חסרת תקדים נגד ארגון אתרא קדישא המבקש להתערב בנעשה בבית הקברות בעיר. הרבנים טוענים כי התערבות אתרא קדישא בנושא אין בה תועלת אלא רק נזק (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

המלחמה על הקברים בשוויץ: בעקבות פרוייקט בניה בשוויץ תוך חשש שמדובר בקברי יהודים יוזמים היום (שני) פעילי ארגון אתרא קדישא הפגנה מול שגרירות שוויץ בלונדון בדרישה לבטל את הפרוייקט.

הרב דוד שמידל יו''ר הארגון אף הגיע לנאום בפני קהילת סאטמר ובית הדין של החסידות קרא לציבור להשתתף בהפגנה.

מנגד גורמים בקהילה החרדית בציריך יוצאים חוצץ כנגד המחאה ומבהירים כי הכל נעשה בפיקוח רבני העיר.

לטענת הגורמים, הרבנים העמידו פיקוח מטעמם לוודא שלא יתחללו ח"ו מתי ישראל, אולם לעסקני אתרא קדישא הפריע שרבני העיר ציריך לא הסכימו לתת להם דריסת רגל בפיקוח על בית הקברות בציריך, ואשר על כן הכריזו מלחמה נגד רבני ציריך העומדים על משמר הדת וההלכה.

במכתבם כותבים רבני ציריך בלשון תקיפה וחריפה ביותר בענין בית הקברות בעיר: "הננו להודיע לציבור החשוב שבכל מה שנוגע להנ"ל באם ימצא שם עצמות הדבר עומד תחת פיקוחינו ע"י העסקנים החשובים דפה שיתנהל הכל כדת וכדין".

רבני העיר מוסיפים ומבהירים במכתבם על הפעולות הבלתי אחראיות הנעשות על ידי אתרא קדישא: "ואחרי ישוב הדעת החלטנו שאין תועלת שיתערבו בענין זה עסקנים מבחוץ, ואדרבה זה יכול לגרום היזק".

על החתום באו הגאון הגדול רבי שאול ברייש גאב"ד ציריך, הגאון החסיד רבי משה חיים שמרלר גאב"ד מחזיקי הדת ציריך, והגאון רבי חיים משה הלוי לוי אב"ד דקהל עדת ישורון ציריך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר