בג"ץ דחה, אך פרוש קבע: תקציב גני הילדים ישתנה

בג"ץ החליט לדחות את השוואת תקצוב גני הילדים החרדיים לגנים הממלכתיים, כעת מודיע סגן שר החינוך פרוש כי בעקובת ההסכם הקואליציוני של 'יהדות התורה' ולמרות בג"ץ, התקציב יתוקן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גן ילדים, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

בית המשפט העליון החליט בשבוע שעבר לדחות את העתירה שביקשה להשוות את תקצוב גני הילדים החרדיים לגני הילדים הממלכתיים, כעת מודיע סגן שר החינוך מאיר פרוש כי בעקבות ההסכם הקואליציוני של 'יהדות התורה' ולמרות פסיקת בג"ץ, התקציב יתוקן.

הפרשה החלה לפני כשנתיים בעקבות ערעור של חבר-הכנסת דוד אזולאי בדרישה לעלות את תקצוב הגנים, לאחר פסק ביניים בעניין. לפני מספר חודשים הגישו באיגוד מנהלי ישיבות בקשה נוספת להעלות את השכר כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני.

בעתירה התבקשו משרד האוצר ומשרד החינוך להשוות את מודל התקצוב של גני הילדים הפרטיים, המוכרים שאינם רשמיים, למודל התקצוב החל על גני הילדים הממלכתיים.

המכתב של האיגוד למנהלים

העותרים טענו להפלייתם התקציבית של גני הילדים הבלתי רשמיים ודרשו כי בית המשפט העליון יורה על השוואת מודל התיקצוב לכלל הגנים.

בית משפט העליון הכריע בשבוע שעבר לדחות את העתירה זאת בשל תשובת המדינה ובהסתמך על עמדת משרד החינוך.

בעקבות כך שיגרו הבוקר באיגוד ממהלי הת"תים מכתב אל המנהלים בו כותבים ראשי האיגוד כי "לצערינו ביום חמישי האחרון דחה בג"ץ את העתירה נגד התקצוב בחסר של גני הילדים. עמדת המשרד כפי שהונחה בפני בית המשפט ע"י השר בנט הצדיקה את התיקצוב הקיים בגני הילדים".

באיגוד מזכירים כי בהסכם הקואליציוני נכתב סעיף המחייב את המדינה להגדיל את התעריף אך מציינים כי הדבר לא בא לידי ביטוי בתשובת המדינה לבג"ץ.

מכתב ההתחייבות של סגן השר פרוש

בעקבות מכתב זה שיגר סגן שר החינוך מאיר פרוש מכתב אל שלמה ברילנט מנכ"ל איגוד מנהלי הת"תים והישיבות בו הוא מצהיר כי בהתייחס לסעיף 65 בהסכם הקואליציוני בו נכתב כי "במוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים יעודכן פרופיל הגננת מוותק של 12 שנים לוותק של 15 שנים", הרי שבעקבות ההסכם שנחתם בין סיעת יהדות התורה והליכוד ובשיתוף פעולה עם ראשי אגף מנהל ותקציבים במשרד החינוך גני הילדים יתוקצבו החל מהחודש הבא לפי פרופיל 15 והתקציב אף יתוקן רטרואקטיבי מתחילת השנה.

כאמור בעקבות הבטחתו של פרוש יתוקן החל מהחודש הבא הדבר ותקציב הגנים החרדים יושווה לתקציב הגנים במגזר הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר