יום אחרי הרצח בעתניאל: שגריר ארה"ב האשים את הבנייה בהתנחלויות

שגריר ארה"ב קרא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות שמובילה לדבריו לקיפאון מדיני והגברת הטרור. "ישראלים בגדה לוקחים את החוק לידיים ולא נחקרים". נתניהו תקף: "הדברים לא מקובלים ולא נכונים" (חדשות)

השגריר האמריקני דן שפירו (צילום: Matty Stern/U.S. Embassy)

ביום בו הובאה למנוחות אם לילדים שנרצחה בפתח ביתה על ידי מחבל, בחר שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו למתוח ביקורת חריפה דווקא על מדיניותה של ישראל בהתנחלויות.

"כמו ישראלים רבים גם אני הייתי בהלוויות והייתי בבתי חולים וגם אני מודאג מחברים וקרובים, והיו גם קורבנות אמריקנים. אתמול דפנה מאיר נרצחה באכזריות לעיני ששת ילדיה בביתה ונאבקה כדי להגן עליהם לאחר שתקפו אותה בסכין. גם הבוקר נדקרה אישה באכזריות. ארצות הברית מגנה את מתקפות הטרור האלה ואנחנו רוצים להציע תמיכה וניחומים לאבלים ובריאות לפצועים ומקווים להביא לקץ האלימות ולהחזיר את היציבות" אמר שפירו בפתח נאומו בכנס של "המכון למחקרי ביטחון".

לדברי שפירו, על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות שמובילה לדבריו לקיפאון מדיני והגברת הטרור. "ישראלים בגדה לוקחים את החוק לידיים. יש יותר מדי אירועים שבהם ישראלים בגדה נוטלים את החוק לידיהם ואינם נחקרים על ידי הרשויות בישראל. לעתים נדמה כי לישראל יש שני סטנדרטים של אכיפת חוק בגדה המערבית - אחת לישראלים ואחת לפלסטינים".

בתגובה, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את דברי שפירו ואמר כי "דברי השגריר, ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה, וביום שבו נדקרת אישה הרה - אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים. מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית, שממשיכה להסית ומסרבת למשא ומתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר