המדינה האיסלאמית מציגה: תחליף איסלאמי לוואטסאפ וטלגרם

ארגון ההאקרים "Ghost Security Network" שפועל לניטור פעילות ארגון הטרור דאעש, מדווח כי ארגון הטרור זנח את השימוש באפליקצית 'טלגרם' ועבר לאפליקציה פנימית אותה פיתח (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בדאעש זונחים את טלגרם: ארגון ההאקרים "Ghost Security Network" שפועל לניטור פעילות ארגון הטרור דאעש, מדווח בשעות האחרונות (שני) כי ארגון הטרור החליט לזנוח את השימוש באפליקצית 'טלגרם' ולעבור לאפליקציה פנימית אותה פיתח.

על פי הדיווחים, האפליקציה החדשה שזכתה ככל הנראה לשם 'אלראווי' פועלת רק במכשירי אנדרואיד בהם קל יותר להתקין אפליקציות מחוץ לחנויות הרשמיות. בימים האחרונים, החלו פעילי ארגון הטרור לעשות שימוש באפליקציה. אפליקציית אלראווי עושה שימוש באמצעי הצפנה מתקדמים והיא פועלת בתקשורת P2P המאפשרת אבטחה משופרת יותר.

פעילי דאעש יכולים להוריד את האפליקציה רק לאחר שקיבלו לינק מיוחד עם הזמנה מפעיל דאעש, כאשר על פי חלק מהדיווחים האפליקציה מוגבלת לפעילות באזורי השליטה של דאעש בלבד - מה שמגביר את רמת האבטחה אך גם מפחית את הסיכון להעברת מסרים מוצפנים של דאעש לתאי הטרור במדינות המערביות.

כזכור, לפני מספר חודשים דווח כי ארגון הטרור הרצחני עושה שימוש באפליקציית "טלגרם" בה יכולים המשתמשים להגדיר שיחות כפרטיות ומוצפנות העוברות בתקשורת P2P, רמת האבטחה במסרים המוצפנים של טלגרם נחשבת לגבוהה ביותר ופריצה להודעות כמעט בלתי אפשרית.

בעקבות העובדה כי מדובר בהצפנה העוברת עם שידור ישיר לאיש הקשר בטלפון השני, ההודעות כלל לא נשמרות בשרתיה של חברת טלגרם, מה שמונע מהרשויות את האפשרות לקבל את התכתובות בעזרת צווי שופטים במדינות בהם החברה פעילה.

צפו: תקיפת מחסן כסף של דאעש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר