האזינו לראיון

דרעי: "בית המשפט קבע שבמשרד הפנים נהגתי כדין"

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התראיין ל"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא והתייחס להנחות בתחבורה ציבורית, לגל הטרור ולחזרתו למשרד הפנים וגם ספד לגר"ר שמואלביץ. האזינו (חרדים)

(צילום: אלכס קוולמיוסקי - פול, פלאש90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, התייחס הבוקר בראיון לתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא ברדיו קול חי, לגל הטרור, לחזרתו למשרד הפנים ולהוזלה בתחבורה הציבורית.

בתחילת הראיון ספד דרעי לראש ישיבת מיר הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל, שהלך אמש לעולמו. דרעי סיפר כי למד אצל הרב כשכיהן כר"מ בישיבת חברון וסיפר על שקיעותו בתורה ועל כך שפעל לשלום בעולם התורה הספרדי והליטאי.

בנוגע לגל הטרור אמר דרעי, המכהן גם כחבר הקבינט המדיני - ביטחוני: "אין לנו הרבה פתרונות נגד מפגע בודד, אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים, צריכים להיות מודעים והמשימה שלנו שהכלכלה והחיים ימשיכו. אני לא מקבל את הטענות של ענישה קולקטיבית".

לשאלת לביא מדוע הוא מתנגד לענישה קולקטיבית אמר דרעי: "קח נתונים. כמה פיגועים יש וכמה הם ביחס לאוכלוסיה. כל יום יש פה 60 או 70 אלף פועלים ובינתיים אולי אחד מהם רצח. המשימה היא לחיות ולנהל את זה ובמקביל לשמור על הביטחון. כוחות הביטחון פרוסים כמעט עד הקצה".

הוא הוסיף: "אין ספק שלומדי התורה צריכים לעשות מאמצים עוד יותר גדולים בלימוד תורה ובשמירת מצוות. אנחנו רואים את המחלות והמגפות, את האסונות שבאים לציבור שלנו וזה זמן לחשבון נפש".

אולי במקום לטפל במחירים של תחבורה תיכנס למשא ומתן מול הערבים?

"כל אחד במשימתו. כעת אני שר הפנים ויש לי אחריות גדולה על המגזר הערבי שהוא יישאר נאמן למדינה. כל אחד צריך להכיר את תפקידו, ואני לא מופקד על בעיות החוץ והבטחון, בקבינט אני אומר את דעתי בצורה הברורה ביותר אבל אני חלק מממשלה. המשימות שלי כעת הוא להגדיל את עולם התורה הספרדי וצוואתו של מרן שהייתה לדאוג לשכבות החלשות".

דרעי נשאל כיצד הוא מקבל את העובדה כי על ההוזלה בתחבורה ציבורית כמעט ולא קיבל קרדיט בתקשורת והשיב: "לא לחינם אומרים הקב"ה ישלם שכרם…הייתה לי שמחה גדולה אתמול עם ההטבה של 650 מליון שקל, זה לא מקבל את הביטוי הגדול כפי שהיה צריך לקבל אבל בעוד כמה ימים שכל משפחה תראה את ההנחה הזו היא תבין. בעוד כמה ימים נביא את ההנחה במים".

שר הפנים הסביר כי לא יהיה ניתן לבטל את ההנחות: עשינו מנגנונים שאי אפשר לבטל את זה. גם גפני שם אתמול עוד שתי מקדמי בטחון שיפריעו לבטל את החקיקה הזו". הוא הוסיף, כי "בשבוע הבא אני מביא את ההנחה למים שזה עוד 300 מליון ש"ח".

דרעי נשאל מדוע לבסוף ויתר על ההבטחה למע"מ אפס על מוצרי מזון, והסתפק בתחבורה, חשמל ומים והשיב: "הצהרתי הצהרות אבל בהסכם הקואליציוני ראינו שזה לא ישים. כמו המע"מ על הפירות וירקות שמי שמרוויח זה הסוחרים. אמרתי שיהיה מע"מ על מוצרים שפיקוח אבל בחשבון שעשינו גילינו שמשפחה תרוויח 29 ש"ח לחודש כי רוב המוצרים הולכים לצבא, בתי מלון ומסעדות. הגעתי למסקנה טובה לדברים שמי שמשתמש בהם בעיקר אלו השכבות החלשות.

דרעי נשאל גם על המתקפה התקשורתית נגד חזרתו למשרד הפנים ואמר: "אני מלמד זכות עליהם כי יש חוסר מודעות. מקרה שהיה לפני חצי יובל ואנשים לא מבינים על מה זה. מישהו זרק אמירה פופוליסטית שדרעי חזר לזירת הפשע וכולם הצטרפו. אנשים שוכחים שהכתב אישום הקשה בן שישה אישומים בנושא משרד הפנים וזוכיתי מזה, זה הכתב האישום הציבורי שלי, מה שהורשעתי שזה בתיק האישי. בית המשפט אמר שכל מה שעשיתי במשרד הפנים עשיתי כדין.

"כשהייתי שר הפנים מרדכי גילת התחיל עם כתבות שאני מעביר כסף למוסדות דת ואחר כך הגיעה מבקרת המדינה עם דו"ח שממנו נולד כתב האישום הציבורי שמשם זוכיתי מכל האישומים של כתב האישום הזה. אני חושב שברגע שיש אישור שאני יכול להיות שר זה לא משנה באיזה משרד אתה".

יהיה חוק נורבגי בש"ס? נשאל דרעי לסיום והשיב: "יהיה. חשוב שיכנס עוד כח לכנסת. לא עוד זמן רב מקווה שבשבועות הקרובים".

האזינו לראיון המלא באדיבות 'רדיו קול חי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר