שערוריה בבירה

ירושלים: למה 400 ילדים חרדים נשלחו ללמוד ברחובות?

מאות תלמידי תלמוד התורה הירושלמי "יראת ה'" שבנשיאות הגאון רבי בן ציון מוצפי נמצאים מזה כעשרה ימים ללא בית ספר. צביקה כהן: "צר לי על הילדים, יש מבנה שמוכן לקלוט אותם" (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כארבע מאות תלמידים, ילדים ופעוטות בני עדות המזרח משכונת קטמון בירושלים, נמצאים בימים האחרונים ללא מבנה לימודים. לטענתם, הסיבה לכך היא שהעירייה מסרבת להעביר מבנים למוסדות חרדים בשכונות מעורבות. בעירייה מנגד טוענים כי הוצגו פתרונות עבור הילדים.

מדובר בתלמידי תלמוד התורה "יראת ה'" שבנשיאות הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים החרדים. מזה כעשרה ימים התלמידים ללא מבנה בו ניתן ללמוד. לטענת ההורים בבית הספר, 200 ילדים ו-200 פעוטות מהגן של המוסד נמצאים בבתים או לומדים ברחובות.

בין היתר, התלמידים יצאו יחד עם ההורים להפגנה מול בניין העירייה בכיכר ספרא בכדי למחות על המצב בו הם נמצאים. עד כה, למדו התלמידים במבנה בשכונה, זאת לאחר שהעירייה הגיעה אתם להסכם לפיו היא תשלם את השכירות עד שתמצא פתרון - דבר שלא קרה לטענתם.

לטענת הנהלת תלמוד התורה, בשכונה יש מבנים ששייכים לעירייה ובהם הם יכולים ללמוד, אבל "אמרו לנו בעירייה שיש מדיניות לפיה לא מעבירים מבנים למוסדות חרדים בשכונות מעורבות", כך לדברי ההנהלה.

בכיר בעיריית ירושלים אישר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן ישנו מקום בשכונת קטמון אליו יכול תלמוד התורה להיכנס אך העירייה עובדת מתוך עקרון, שהוא אכן שערורייתי לדבריו, שלא להכניס תלמידים חרדים למבנה של בית ספר חילוני בשכונה מעורבת.

עם זאת הוא מציין שברחוב מקור חיים בשכונת קטמון מוקדש שטח עבור תלמוד התורה, ובו אמור להיבנות מבנה חדש. הבכיר מותח ביקורת חריפה על ועד ההורים של הת"ת ואומר כי "בשנה האחרונה ניהלנו משא ומתן רצוף עם ההנהלה וועד ההורים והבנו את הבעיה, הגענו למסקנה שעד סוף שנת הלימודים התלמידים ילמדו במבנה שהעירייה תשכור עבורם בשכונת גבעת שאול, זאת לאחר שלא נמצא מקום שניתן לשכור בשכונת קטמון".

לדבריו, העירייה השקיעה כסף רב עבור שיפוץ המקום בגבעת שאול וסגרה חוזה עד סוף השנה, רק שברגע האחרון ההורים החליטו שלא להסכים לשלוח את התלמידים מקטמון לגבעת שאול, מה שפוצץ את השיח עם העירייה. כמו כן מספר הגורם הבכיר כי ההנהלה והעירייה הגיעו להסכמה לפיה החל מתום שנת הלימודים הנוכחית ובמשך השנתיים בהן ייבנה המבנה החדש עבור התלמידים, הם ישוכנו במבני בזק בשכונת קטמון.

מחזיק תיק חינוך חרדי בעירייה, צביקה כהן, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני אתחיל בזה שצודקים ההורים בעצם הרעיון שבית הספר צריך להיות מוקם בשכונה שהם גרים וכי ילדיהם לא יוכלו להיות מטולטלים משכונה לשכונה, זו אמירה שמתאימה לכל שכונה בעיר".

"בעניין קטמון, העירייה העמידה סכומים גדולים מאוד כדי לאפשר לשכור מקומות מתוך קטמון. אך לצערי לא נמצא המבנה הזה. הכשרנו בעצה עם ההורים את המבנה בגבעת שאול לחצי שנה, עם סכומים מרשימים לטובת העניין. בפתיחת שנת הלימודים, העירייה תעמיד מבנה בזק בקטמון. עד אז אנחנו בודקים את האפשרות מבחינה חוקית להכשיר את המקום".

כהן הוסיף: "נכון לרגע זה הקצנו שטח להקמת מבנה חדש לתלמוד תורה בשכונת קטנון שם יבנה מבנה חדש ומסודר. זה מהלך של העירייה ומשרד החינוך. צר לי על הילדים שנאלצים לשבת בביתם, המבנה שהוכשר למענם בעצה עם ההורים מוכן בגבעת שאול לקלוט אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר