6 טיפים קטנים לשינה טובה ואיכותית יותר

לא מפסיקים להתהפך מצד לצד במיטה? הכתבה הזו בשבילכם: 6 טיפים קטנים שיעזרו לכם להירדם בקלות ויספקו לכם שינה טובה ואיכותית יותר (מדריך, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
כפות רגליים חמות (צילום: shutterstock)

לחמם את הרגליים עם שמן שומשום

השמן הטבעי (לא מהסוג המשמש לבישול וטיגון) ידוע בתרומתו להקלת תחושות חרדה וסיוע לשינה נינוחה ורגועה יותר. עסו את כפות הרגליים בשמן במשך 3-4 דקות, גרבו גרביים נעימים מעל ותרגישו בעייפות טובה משתלטת עליכם.

לשתות חלב ולאכול שקדים

שניהם מכילים טריפטופן ומלטונין המסייעים לנמנום והרפיית הגוף. והנה עוד 3 מזונות נוספים שתוכלו לנשנש לפני השינה (לא תמצאו שם שאריות מהמוקפץ או חטיף שוקולד שנשכח על השיש).

להפעיל מכשיר אדים

יש לכם בעיית נחירות? הפעילו את מכשיר האדים (או נסו את שיטת אדי-השום הזו). חלק נכבד משנת לילה לא איכותית, תלוי במצב תעלות האף. אוויר יבש וחם מגביר את הסיכויים שלא תישנו טוב כל כך, וכאן נכנס מכשיר האדים לפעולה ומוסיף לחות לאוויר, שמונעת התפתחות אלרגיות עונתיות והודפת את הגודש באף (שגורם לנחירות).

לתזמן את שעות השינה

השינה מורכבת מ4-5 מחזורים שכל אחד מהם אורך 90 דקות. בין המחזורים מתקיימות הפוגות קצרות בהן אנחנו מתעוררים, עד לתחילת מחזור השינה הבא.

היקיצה הטובה ביותר מתרחשת בין המחזורים. זוהי יקיצה טבעית, בה השינה מתחלקת למחזורים מלאים, בניגוד ליקיצה המתרחשת באמצע מחזור שינה, מה שעלול לגרום לנו לטשטוש ועייפות.

תזמנו את השינה שלכם כך שהיא תתחלק באופן שווה ב-90 דקות. לדוגמה:

אם אתם צריכים לקום ב-7 בבוקר, ספרו לאחור את מחזורי השינה: 7:00 > 5:30 > 4:00 > 2:30 > 1:00 > 23:30 > 22:00. כדי להשיג שינה מספקת, לכו לישון ב-10 בלילה, ב-23:30 או אפילו שעה אחר חצות - ותגבירו את הסיכויים שלכם לקום רעננים.

להפעיל את הדמיון

הנה טריק נהדר שהזכרנו כאן בעבר, אבל תמיד טוב להיזכר בו שוב: שכבו בדממה, עצמו את העיניים ונסו לדמיין את בית הילדות שלכם. לכו במסדרון (בדמיון, כן?), היכנסו וצאו מן החדרים, דמיינו את התמונות התלויות על הקיר בסלון, סקרו בדקדקנות את המטבח על כל פרטיו, והדבר הבא שתראו זה שמש בחלון וציפורים מצייצות - נרדמתם.

לנסות תרגילי נשימה

אם דמיון זה תחום שאתם פחות מתמצאים בו, הכירו את שיטת "4-7-8":

הוציאו נשיפה ארוכה מהפה ולאחר מכן סגרו את הפה. קחו נשימה עמוקה דרך האף וספרו עד 4. עצרו את הנשימה ל-7 שניות, ונשפו החוצה נשיפה ארוכה תוך כדי שאתם סופרים עד 8. חזרו על התרגיל במשך 4-7 פעמים.

התרגיל מעלה את רמות החמצן, מאט את קצב פעימות הלב ומאותת לגוף שהגיע הזמן לישון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר