חילוקי דעות בעתניאל: האם צריך גדר ליישוב?

ראש הממשלה נתניהו אמר כי בכוונתו להקים גדר מסביב ליישוב עתניאל, בעקבות הפיגוע, אך דבריו עוררו חילוקי דעות בקרב התושבים אשר חלקם דווקא מתנגדים להקמת הגדר (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כוחות משטרה וצבא ליד עתניאל, ארכיון (צילום: Yonatan SIndel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על הקמת גדר מסביב ליישוב עתניאל שבו התבצע הפיגוע האכזרי בו נרצחה דפנה מאיר הי"ד בפתח ביתה ולעיני בתה, אולם הדעות ביישוב חלוקים סביב הקמת הגדר.

רב היישוב הרב ראם כהן אמר ל"כיכר השבת" כי "הפיגוע היה מכה קשה ליישוב וצריך למנוע שפיגוע כזה יקרה שוב ולהתפלל לקדוש ברך הוא".

"הקדוש ברוך הוא דורש מאיתנו להתמודד עם זה. אנחנו עכשיו עסוקים באבל ולא במה לעשות בעקבותיו", הוסיף הרב כשהוא מבהיר כי אינו עוסק בבניית הגדר.

יעקב, אחד התושבים, מצדד בשיחה עם "כיכר השבת" בהקמת הגדר ואומר כי "גדר המערכת אותה מתכוון לבנות ראש הממשלה תעשה טוב ליישוב. לפחות אם לא יועיל - לא יזיק. עובדה שהמחבל המתועב הצליח לחדור ליישוב וייתכן שאם הייתה גדר, לא היה מתרחש פיגוע.

"אני לא מבין איך עד היום לא בנו את הגדר ומדוע במדינת ישראל ממתינים תמיד שיקרה משהו מזוויע ואז נזכרים שמשהו לא בסדר?".

תושב אחר ביישוב דווקא מתנגד להקמת הגדר ואומר כי "לא צריך את הגדר משום שעד היום לא היו פיגועים בעתניאל גם כשלא היה גדר. יש כאן מספיק מעטפת ביטחונית כדי להתמודד עם מחבלים וצריך לחקור כיצד אותו מחבל חדר ליישוב.

"אנחנו צריכים להפסיק להיגרר אחרי הטרור ופשוט להפסיק להתמגן כל פעם אחרי פיגוע שקורה אלא פשוט לא התמודד איתו בנחישות ולא לתת לזה לקורת שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר