ליצמן דואג לביתר עילית: בקרוב תפעל בעיר ניידת טיפול נמרץ

בעקבות פטירתו של פעוט בביתר עילית והעובדה שלא הייתה ניידת טיפול נמרץ בעיר בכדי לטפל בו, הודיע שר הבריאות במענה לח"כים בן צור וסמוטריץ' כי בקרוב תפעל בעיר ניידת טיפול נמרץ (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בתשובה לשאילתה של יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור וח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (רביעי) שר הבריאות יעקב ליצמן כי בקרוב תפעל ניידת טפול נמרץ בעיר החרדית ביתר עילית.

בשבוע שעבר נפטר פעוט חרדי בעיר ביתר עלית, ככל הנראה כתוצאה ממות בעריסה. לא מעט גורמים טענו כי אם בעיר הייתה מופעלת ניידת טיפול נמרץ, יתכן מאוד והיה ניתן להציל את חייו של הפעוט.

חברי הכנסת יואב בן צור ובצלאל סמוטריץ' הגישו הבוקר (רביעי) שאילתה במליאת הכנסת לשר הבריאות יעקב ליצמן.

בן צור שאל: "תינוק נפטר השבוע בביתר עלית. לדעתו המקצועית של איש ההצלה שטיפל בו, לו הייתה ניידת טיפול נמרץ בעיר אפשר שהיה ניצל. ייתכן שזה נכון, וייתכן שזה לא נכון.

"אבל שאלתי לכבוד השר: 1. מדוע אין ניידת טיפול נמרץ בביתר עלית? 2. מהם הקריטריונים להצבת ניידת טיפול נמרץ בערי ישראל? 3. מה ייעשה להצבת ניידת טיפול נמרץ קבועה בביתר עילית?".

ליצמן פתח בתנחומים למשפחה ואמר: "בראשית דבריי, אני רוצה להשתתף בצערה העמוק והכבד של המשפחה. המקום ינחם אותם ושלא יוסיפו לדאבה עוד".

באשר לטענות אמר השר: "בהתייחס לאירוע המצער מאוד והמוזכר בשאילתה, שבו נפטר הפעוט בביתר עילית, ובעקבות הפניית המקרה אלי, האירוע נבחן על-ידי נציב קבילות הציבור של משרד הבריאות, אשר קיבל את דוח הבדיקה שבוצע על-ידי מד"א באופן מיידי, בהתאם לבקשת המשרד.

"במסגרת הבדיקה נבדקו לוחות הזמנים במענה לאירוע, נשמעו הקלטות השיחות במוקד מד"א והתקיימה שיחה עם אנשי הצוות שטיפלו באירוע. לאירוע עצמו הגיע ראשון אמבולנס כונן מהיישוב ביתר עילית תוך שבע דקות, שהמשיך בביצוע פעולות ההחייאה שביצעו ההורים בהתאם להנחיות שקיבלו מהמוקדן, ואט"ן הגיע שמונה דקות לאחר מכן, אט"ן הגיע מגוש עציון".

לדבריו: "מסקנות נציב קבילות הציבור, כי לא היה רבב בטיפול אנשי הצוות וכי לוחות הזמנים בטיפול באירוע הינם בהתאם למקובל כיום, וכי גם בהינתן הטיפול המיטבי ביותר ולוחות זמנים קצרים יותר, אין כל ערובה שניתן היה להציל את הפעוט".

בהמשך הצהיר שר הבריאות: "תוכנית הלאומית שגובשה הוא הרחבת זמינות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ למענה מהיר יותר. במסגרת התוכנית הלאומית שמוביל המשרד וצוינה לעיל, גובשו קריטריונים לזמינות המענה על-ידי אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. במסגרת זו, כלול גם הוספת אמבולנס לטיפול נמרץ ביישוב ביתר עילית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר