מחקר: אכילת שוקולד יעילה יותר מסירופ לטיפול בשיעול

מחקר חדש שפרסמה אוניברסיטת האל באנגליה קובע שאכילת שוקולד יעילה יותר מסירופ לטיפול בשיעול - ומי אנחנו שנתווכח עם מחקר קליני מגובה בהוכחות? דאגו לכמה קוביות שוקולד בהישג יד, לפעם הבאה שתוקף אתכם שיעול (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
שוקולד. התרופה המתוקה של הטבע. בערך (צילום: shutterstock)

אתם בפגישה, או משתדלים לא להוציא ציוץ-- ומרגישים את זה קורה: גירוד מציק מטפס במעלה הגרון ומשום מקום, רצף שיעולים בלתי פוסק תוקף אתכם. כמה מביך (או סתם מטריד, תלוי בסיטואציה).

בפעם הבאה, הקדימו רפואה למכה ושמרו בהישג יד שוקולד מריר. לפי מחקר חדש, השוקולד יעיל יותר מסירופ נגד שיעול.

מה הסיבה? פרופסור אלין מוריס, ראש המחלקה ללימודי לב, כלי דם ונשימה באוניברסיטת האל באנגליה, אומר כי השוקולד טוב יותר למניעת שיעול וגירוי בגרון מאשר תרופות המיועדות לכך.

פרופסור מוריס מציין כי המחקר מתבסס על תרופה חדשה נגד שיעול שהושקה לאחרונה ומכילה קקאו. בחולים שנטלו את התרופה החדשה חל שיפור משמעותי במצב השיעול תוך יומיים, לעומת חולים שנטלו סירופ נגד שיעול המכיל קודאין.

מחקר אחר שנערך באימפריאל קולג' - מוסד אוניברסיטאי בלונדון ואחד מהאקדמיות הטובות בעולם - מסביר כיצד תרופת-הקקאו יעילה יותר: הקקאו מכיל אלקלואיד - תרכובת אורגנית שטובה יותר במניעת גירוי לשיעול מאשר קודאין - מרכיב הנמצא בתרופות נגד שיעול.

לדברי מוריס, המרקם של השוקולד דביק יותר מתרופות נגד שיעול, וכך יכול "לרפד" את הגרון ולהגן על קצות העצבים שגורמים לגירוי ולשיעול.

אמנם המחקר אינו קובע מסקנות סופיות, ויש מחקרים נוספים שצריך לבצע, אבל התאוריה הזו די מוצאת חן בעינינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר