משרד הבריאות:

חסר ציוד, אין היגיינה: בתי החולים החרדים הכי מסוכנים לפגים

בתי החולים החרדים בתחתית: ב"ביקור חולים" קיים מחסור באנשי צוות, ציוד רפואי ובאמצעי רישום, ב"מעייני הישועה" נמצאו ליקויים משמעותיים בהיגיינה וב"לניאדו" אין מתקנים לייבוש ידיים (בריאות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, יח"צ, )

בתי החולים החרדים בתחתית דירוג הפגיות בישראל: דו"ח של משרד הבריאות שבדק את התנאים הרפואיים בכל 26 בתי החולים המחזיקים במחלקת פגיות בארץ העלה כי שלושת בתי החולים החרדים - "לניאדו", "מעייני הישועה" ו"ביקור חולים" נמצאים בתחתית הרשימה ו'זכו' לציונים הכוללים הנמוכים ביותר בארץ.

על פי הדו"ח, מחלקת הפגים בבית החולים "ביקור חולים" נמצאת במקום ה-26 והאחרון, כשעל פי הדו"ח קיים מחסור משמעותי באנשי צוות, רופאים, רוקחים ואחיות. בפגייה של ביקור חולים גם אין ציוד רפואי שנדרש על פי התקן של משרד הבריאות. כמו כן, חדר הורים שנדרש על פי התקן אין בנמצא במחלקה, זאת במקביל להיעדר אמצעי רישום ומעקב אלקטרוניים.

בבית החולים "שערי צדק" שמפעיל את מחלקת היולדות והפגים של "ביקור חולים" מסבירים בשיחה עם "כיכר השבת" כי בית החולים ממוקם בבניין ישן מאוד בעל תשתיות לא מפתחות מספיק לצרכי פגים. לדבריהם, כל הפגים המורכבים מועברים ישירות לבית החולים שערי צדק ולא נותרים לטיפול בביקור חולים.

בית החולים החרדי "מעייני הישועה" בבני ברק "זכה" למקום ה-25 מתוך 26, כשבמחלקת הפגים שלו נמצאו ליקויים משמעותיים ביותר גם בתחום ההיגיינה. כך למשל, במחלקת הפגים של בית החולים אין כיורים ומתקנים לניגוב ידיים כלל. על פי הדו"ח, גם במעייני הישועה אין חדר הורים וחדר בידוד בפגייה כנדרש על פי התקן וכן קיים מחסור באנשי צוות רפואי וסיעודי.

בית החולים "לניאדו" בנתניה נמצא במקום ה-24 בדו"ח. גם בו קיים מחסור באנשי הצוות הרפואי והסיעודי, אין חדר הורים כנדרש על פי התקן ואין מתקנים לייבוש הידיים.

שני בתי החולים של הדסה בירושלים - הר הצופים ועין כרם דורגו במיקומים נמוכים בתחתית הרשימה, מקום 22 לבית החולים הדסה עין כרם ומקום 19 לבית החולים הר הצופים.

לעומתם, בית החולים הירושלמי המתחרה "שערי צדק" זכה במקום העשירי כשהציוד הנדרש על פי התקן קיים כנדרש, אך עם מחסור חלקי במספר אנשי צוות הרפואה והסיעוד.

מבית החולים שערי צדק המפעילה את מחלקת היולדות של ביקור חולים נמסר בתגובה: "מאז שהמרכז הרפואי שערי צדק נטל תחת חסותו את ניהול בקור חולים, בוצעו שיפוצים רבים בבנין הישן. למרות השיפוצים המסיביים, עקב תשתיות מיושנות, אנו דואגים ומוודאים העברת כל פג מורכב לטפול בפגיה המשוכללת והמפוארת בשערי צדק".

"נשים בהריון בסיכון מטופלות בשערי צדק. הטפול בפגים בבקור חולים מתרכז בפגים שאינם בסיכון תחת צוות רפואי וסיעודי מקצועי, מיומן ומנוסה לשביעות רצון היולדות שנהנות מסביבת לידה טובה ומקצועית בתנאים טובים מאד".

את תגובת "הדסה" לא ניתן היה להשיג.

מבית החולים מעייני הישועה לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הכתבה

מבית החולים לניאדו לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הכתבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר