ה'רבי' והשיער השופע

"שומע קולות; נוכח באירוע עם שירת נשים - זה אדמו"ר?"

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על בואו של מי שמכנה את עצמו "האדמו"ר ממלטה" לבית שמש, גורמים תורניים מביעים חשש מהשפעה בעייתית. "כל עוד פועל רק בקרב גויים זה בסדר" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ה"אדמו"ר" ממלטה (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

הופעתו של מי שמכנה עצמו "האדמו"ר ממלטה", הרב דב בער הכהן בעיר בית שמש, והעובדה שבתמונות שפורסמו ב"כיכר השבת" נראים יהודים דתיים רבים עומדים בתור "לזכות" בברכתו, גורמת לתרעומת אצל רבנים החוששים מ"השפעה בעייתית" כביכול, ומזהירים הערב (חמישי) מהיסחפות.

לדבריהם, מדובר באדם שבעבר התגורר בישראל אך בשנים האחרונות מתגורר באי מלטה שם הוא "ייסד לעצמו קהילה מקומית" לא סטנדרטית. בביוגרפיה שפורסמה עליו נטען כי הכהן "שמע בגיל 18 קול שקרא לו לעסוק בשליחות לקרב בין כלל האוכלוסיות בעולם".

לפי הביוגרפיה, הקול ששמע "אמר לו ללכת למסע רוחני בכל פינה בכדור הארץ", הוא הגיע לישראל ו"התכוון להתחיל בחיפוש בנהר סמבטיון אחר השבטים האבודים" אבל שהה בצפת ובגלל המלחמה בין הישראלים והערבים נאלץ לחזור לאירופה דרך קפריסין. הוא קבע ללכת לרומא, אבל נעצר בגירונה, ספרד, שם הקדיש את עצמו בלהט קנאי ללימודי פילוסופיה של ספר היצירה".

ה"אדמו"ר" בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

מדליק נרות חנוכה עם שליח חב"ד המקומי:

גורמים העוסקים בהחזרה בתשובה וקירוב רחוקים אומרים כי ה"אדמו"ר" לבוש בגדים שמזכירים לבוש נוצרי ומשיחי וכי לא נראה לכאורה שום קשר בינו לבין אדמו"רות או רבנות. בביוגרפיה שפורסמה עליו אף נטען שהוא קיבל התגלות עם "נימות משיחיות".

אתר האינטרנט של "האדמו"ר" (צילום מסך)

בין היתר, בסרטון שפורסם ברשת יוטיוב תחת חשבון על שמו של "האדמו"ר", הוא נראה כשהוא משתתף באירועים מעורבים בהם גם נשמעת שירת נשים.

אחד הסרטונים שהופצו בעקבות הפרסום (הקטע מכיל שירת נשים)

באתר הרשמי שלו, נכתב כי בכוונת "האדמו"ר" להביא לפיוס בעולם, ומוצגות תמונות בהן הוא נראה בין היתר כשהוא מעניק את "ברכתו" לילידים ביבשת האפריקנית.

"כל זמן שהוא מדבר לגויים בספרד ומלטה או באפריקה אין בעיה", אמר רב, "אולם בשעה שהוא מנסה לחדור לתוככי היהדות החרדית זו כבר בעיה ועל הציבור לדעת ולהיזהר מהשפעות בעייתיות".

ניסיונות 'כיכר השבת' להשיג את תגובת האדמו"ר או מקורביו לא צלחו עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר