מחקרים קובעים: 9 דברים שאתם צריכים כדי להיות מאושרים

גם אם הבית שלכם מעוצב עד לסנטימטר האחרון, זה לא אומר שהחיים שלכם מלאים אושר. לפי מחקרים, אלה הם הצבעים, הריחות, והחפצים שישפרו את הסיכויים שלכם להשיג תחושת אושר וסיפוק עצמי (בבית, סטייל)

נר בריח וניל עדיף על שעת פסיכולוג (צילום: shutterstock)

1. נרות בריח וניל

בעיקר בסוף יום לחוץ, הדליקו לכם נר. זה סופר-מרגיע. לפי מחקר שפורסם במגזין אוניברסיטת אוקספורד, לנר בריח וניל יש השפעה גדולה לטובה. ריח הווניל משפר את מצב הרוח ומרומם את האווירה.

נסו את זה בבית: פנקו את עצמכם 2-3 פעמים בשבוע (יש דבר כזה יום לא-לחוץ?), והדליקו נר בריח וניל לקראת ערב.

2. פרחים טריים

למרות שאין דבר עצוב יותר מלזרוק זר פרחים מתים שעד לפני יום לבלבו בגאון, מסתבר שכדאי לכם להקדיש להם מקום של כבוד בבית. לפי מחקר שערכה אוניברסיטת ראטגרס, ניו ג'רזי, פרחים חיים מגבירים רגשות אושר ותחושות של שביעות רצון מהחיים.

נסו את זה בבית: פנקו את עצמכם לפחות פעם בשבוע, בזר פרחים חיים יפה (וכך תעמידו אותו באגרטל לתפארת).

3. תמונות סנטימנטליות

מחקר באוניברסיטת פורטמות', אנגליה, מצא כי נוכחות של תמונות המנציחות רגעים אהובים מזמנים שעברו, מרגיעה ומציפה ברגשות חיוביים.

נסו את זה בבית: אם השידה שעל יד המיטה שלכם מוקדשת לספר האחרון שאתם קוראים וכוס מים, דאגו להוסיף לשם מיד תמונה משפחתית אהובה, וכמובן אך תקפחו את שאר קירות הבית.

4. קירות ירוקים או צהובים

לפי מחקר שפרסמה אוניברסיטת Vrije באמסטרדם, מתוך כל קשת הצבעים, הצבעים ירוק וצהוב עוררו הכי הרבה תחושות אושר ושמחה אצל הנבדקים.

נסו את זה בבית: ירוק וצהוב הם צבעים נועזים ובולטים, לכן הסתפקו רק בצביעת קיר מרכזי אחד או שניים בבית, כהצהרה עיצובית.

5. יומן אישי

פעילות ספורטיבית ותרפיות שונות עוזרות לשלווה ולרוגע הפנימי, אך כתיבה קבועה ביומן אישי, אינה רק משפרת את מצב הרוח, אלא גם מזינה אתכם ברגשות חיוביים כלפי עצמכם והסביבה. מחקר שפורסם ב-Psychological Science, מצא שקריאה בזיכרונות שלכם, אפילו אם מדובר במשפטים קצרים, יכולה לגרום לכם להרגיש טוב יותר.

נסו את זה בבית: הניחו מחברת סמוך למיטה, פתחו תיקייה מיוחדת במחשב או שתסתפקו במכשיר הנייד שלכם, והשתדלו לתעד כמה שיותר מימי חייכם.

6. בושם פרחוני

מסתבר שלפרחים יש כוח בלתי מבוטל ביצירת רגשות חיוביים. קולטני הריח שלנו קרובים לחלק במוח שאחראי ליצירת רגשות (לכן ריח הוא חלק חשוב כל כך בזיכרון). לפי מחקר של האגודה למדעי הפסיכולוגיה, ריחות פרחוניים מגבירים את תחושות האושר.

נסו את זה בבית: בפעם הבאה שאת קונה בושם חדש או סתם מטהר אוויר לבית, בחרי בניחוח פרחוני.

7. מיטה מוצעת

ובכן, הסעיף הזה הוא לגמרי תחת קטגוריית "ברור כאילו". לפי סקרים שנערכו, אנשים שמציעים את המיטה שלהם בכל בוקר, דיווחו על תחושות אושר גבוהות יותר מאלה שלא.

נסו את זה בבית: גם אם אתם ממש ממהרים, השתדלו לא לדלג על סידור המיטה בכל בוקר, והיום שלכם יראה אחרת.

8. שננו את הכלל: פחות זה יותר

לפי אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, יש קשר בין אנשים עם רמות קורטיזול (הורמון לחץ) גבוהות בדם לבתים צפופים ועמוסי רהיטים. יתכן כי העומס בבית מתקשר, בעיקר עבור בעלות הבית, לבלגן ותחושות כישלון.

נסו את זה בבית: דללו את כמות הרהיטים והחפצים בבית למינימום ההכרחי והימנעו מאגירה מיותרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר