הפילוג במודיעין עילית

מהשבת: בית הכנסת "אהל רחל" של אנשי ה"הפלג הירושלמי" יחל לפעול

אחרי שהשבוע נחשף ב"כיכר השבת", על הפיצול בקהילת "אבי עזרי" בשכונת חפציבה, השבת יחל לפעול בית הכנסת של "הפלג הירושלמי", "אהל רחל". הדורש: רב השכונה מ'דגל התורה' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג הליטאי במודיעין עילית: לאחר שאנשי "הפלג הירושלמי" פרשו מקהילת "אבי עזרי" בשכונת חפציבה בברכפלד, בית הכנסת החדש שהקימו "אוהל רחל", מתחיל את פעילותו השבת.

כפי שנחשף השבוע ב"כיכר השבת", בעקבות מחלוקות בבית הכנסת "אבי עזרי", החליטו קבוצת אברכים המשתייכים לפלג הירושלמי לפרוש ולהקים בית כנסת חדש, בשם "אהל רחל", על-שם הרבנית רחל אוירבעך ע"ה, רעייתו של הגר"ש אוירבעך.

במודעה שנתלתה בלוח המודעות בבית הכנסת החדש, מתנוססת המודעה שמכריזה על דרשתו של רב השכונה הגאון הרב חנניה יום טוב ליפא ליוש, שידרוש בפני מתפללי בית הכנסת בין קבלת שבת לתפילת ערבית.

הגבאים של בית הכנסת החדש, מציינים כי תקוותם שהשתתפותו של רב השכונה בתפילות השבת, תזים את גל השמועות שנפוצו השבוע על הסיבות להקמת בית הכנסת, היות והרב ליוש מזוהה עם הממסד הליטאי ומשתייך לתנועת דגל התורה.

מודעה נוספת קוראת לציבור הרחב להשתתף בקידושא רבא שתתקיים לאחר תפילת שחרית בבוקר יום השבת, הקידוש נערך לכבוד הכנסת ספרי כל הנביאים לבית הכנסת החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר