32 אלף שקל: קטין בן 15 תובע קצין משטרה

קטין בן 15 הגיש לביהמ"ש השלום בעפולה תביעה אזרחית בעקבות תקיפתו בידי קצין משטרה, במהלך הפגנה בצומת התשבי נגד עינויי השב"כ, בעוד הוא רותק למכסה המנוע בידי שלושה שוטרים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

בבית המשפט השלום בעפולה הוגשה בשבוע שעבר תביעה אזרחית בעקבות תקיפה של קטין בהפגנה שנערכה במחאה על עינוי הנערים היהודים בשב"כ. הקטין, כך לפי התביעה, הוכה בידי קצין משטרה שסטר לו בפניו בעת ששלושה שוטרים נוספים ריתקו אותו לניידת.

ההפגנה נערכה בצומת התשבי בעקבות הדיווחים על עינוי קטינים יהודים במתקני השב"כ במסגרת חקירת פרשת דומא. במהלך ההפגנה נעצרו 18 מפגינים, שחלקם התלוננו על אלימות קשה של השוטרים כלפיהם שכללה התזת גז מדמיע.

בשבוע האחרון הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו תביעה אזרחית על סך 32,000 שקלים בשם קטין בן 15 שנעצר במהלך ההפגנה והוכה בידי קצין משטרה.

על פי כתב התביעה, במהלך ההפגנה נעצר הקטין ורותק על ידי שלושה שוטרים למכסה המנוע של ניידת המשטרה, וזאת כאשר הוא אינו מתנגד למעצר. בשלב זה הגיע קצין משטרה שסטר בפניו של התובע פעמיים, וזאת כאמור כאשר הוא מרותק לחלוטין בידי השוטרים. בהמשך נלקח הקטין בידי השוטרים לניידת תוך שהקצין דוחף אותו בגבו.

למחרת הוא שוחרר בבית משפט השלום בנצרת, ובהמשך הגיש גם תלונה במחלקה לחקירות שוטרים בגין האלימות שהופעלה כלפיו.

"מדובר באירוע מובהק של אלימות שוטרים, ובנסיבות מחמירות כאשר היא מופעלת באופן משולל רסן כלפי קטין נעדר עבר פלילי וחסר יכולת להתגונן", נכתב בכתב התביעה שהגיש עו"ד יאדו.

עוד נכתב כי "אלימות שוטרים הינה תקיפה לכל דבר ועניין, ואין הנחות, אולי יש אף להחמיר עם אלימות שמבוצעת על ידי שוטרים בלא שום הצדקה עניינית כפי שאירע במקרה זה. האלימות מכאיבה, משפילה ופוגעת באופן קשה בביטחון האישי של האזרח ובאמון של האזרח ברשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר