צפו בווידאו מהנאום הסוער

גפני: שממשלות ישראל יפסיקו לשקר שהם רוצים לשלב חרדים

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נשא נאום חריף וכאוב נגד ממשלות ישראל על אי רצונם לשלב חרדים בעבודה. "כשמדברים על חרדים שרוצים לצאת לעבודה אומרים להם תלכו לשטוף רצפות". צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: ערוץ הכנסת; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני חוזר בימים האחרונים לתקוף את אי העסקתם של החרדים במקומות העבודה, אמש (שני) הוא עשה זאת מעל בימת הכנסת.

לאחר שתקף את נציג האוצר בדיון בוועדת הכספים, כפי שדווח ב"כיכר השבת", עלה יו"ר 'דגל התורה' לדוכן הנואמים במליאת הכנסת ופתח במתקפה נוספת וקולנית נגד השפלת העובדים החרדים.

חשיפה: התנאים השערורייתיים של עובדות ההייטק החרדיות

גפני פתח את נאומו ואמר: "בדיון שקיימנו היום בוועדת הכספים, אמר נציג משרד האוצר שאלה שצריכים ללכת לעבודות כאלה, שהן עבודות "רטובות" כפי שקוראים לזה, עבודות של שטיפת כלים וכל הדברים האלה, זה אלה שנמצאים ברובד התחתון של ההשכלה והוא הזכיר שם את החרדים".

"הבנתי", המשיך יו"ר 'דגל התורה', "זאת אומרת מי שלמד בישיבה 20 שנה, מבחינה אינטלקטואלית למד כל השנים האלה, מה שאומרים עד עכשיו, לשלב את החרדים בעבודה, כאלה שהפסיקו ללמוד תורה ורוצים לצאת לעבודה ולהתפרנס בכבוד, מעכשיו אני יודע, שכשאומרים רוצים לשלב את החרדים בעבודה, שמעתי את ראש הממשלה אומר שהוא רוצה נשים ערביות וגברים חרדים, אז החרדים, הכוונה שיהיו שוטפי רצפות שאגב, זה מקצוע מכובד, זה לא מקצוע לא מכובד. שוטפי רצפות, שוטפי כלים".

לדבריו: "מי שלמד במשך 20 שנה את גאוני העולם, את הגמרא, את התורה, את המפרשים, שהוא מבחינה אינטלקטואלית ברמה מאוד גבוהה, הקריאה לשלב אותו בעבודה, הכוונה לעשות אותו שוטף רצפות. זו תמונת המצב רק שנדע. זה מה שיוצא מכל העניין הזה. בסדר".

"בלי סוף", סיפר גפני בכאב, "תיקים מלאים יש לי מחרדים שמבקשים להשתלב בעבודה, אקדמאים, בלי סוף. כמה יש במשרדי ממשלה חרדים? אבל ביום חמישי התוודעתי לדבר מאוד מעניין. אני רוצה לשתף אתכם, חברי הכנסת".

מיקי לוי: "יש 30 משרות עבורכם".

משה גפני: "בסדר, בסדר, מצאתי את המשרות עבורנו, פניתי כבר הרבה מאוד פעמים. זה לא דווקא עכשיו בממשלה הזו, זה כל הזמן. הייתי בסיור בבית ספר טכנולוגי חרדי. במקרה חרדי, חבר הכנסת הלפרט, חבר הכנסת לשעבר עומד בראש המערכת הזו, לומדים שם אלקטרוניקה, הנדסה. בסדר, מאוד יפה, בית ספר טכנולוגי".

"אני שואל אותם", הוסיף יו"ר 'דגל התורה', "את המורים שם ואת המנהלים, איפה אתם נמצאים במשרד החינוך, כל השנים. אני, אין לי טענות נגד השר בנט במקרה הזה, זה לא רק עכשיו. איפה אתם נמצאים? אז הם אומרים אנחנו לא נמצאים באגף הטכנולוגי במשרד החינוך, לומדים הכול. את כל המקצועות. אנחנו נמצאים במחוז החרדי".

גפני הוסיף: "יש לי הצעה. יש בתי חולים שההנהלה שלהם חרדית. בית חולים לניאדו, מעייני הישועה, שערי צדק. אני מציע להוציא אותם ממשרד הבריאות, להכניס אותם גם למחוז החרדי, לגדר את זה עם גדר תיל ולשים את החרדים באותו מקום כל הזמן.

"שמישהו יבוא ויסביר לי למה בתי ספר טכנולוגיים, שלומדים שם את כל מקצועות הטכנולוגיה ברמה גבוהה, כמו שמשרד החינוך דורש, למה הם לא באגף הטכנולוגי? למה? כדי שהם יקבלו פחות תקציב? זאת האמת. כדי שיהיה עליהם יותר ביקורות, מה שאין את זה במקום אחר. שיפסיקו לשקר ממשלות ישראל שהם רוצים לשלב חרדים. זה שקר. זו צביעות. לא רוצים לשלב חרדים. אמרו, רוצים בתי ספר טכנולוגיים, הנה, בתי ספר טכנולוגיים חרדים".

"למה הם לא באגף הטכנולוגי? למה הם לא באגף הטכנולוגי? למה? למה כאשר מדברים על חרדים שרוצים לצאת לעבודה, שרוצים להשתלב במקצועות בכירים, אומרים להם תלכו לשטוף רצפות?".

גפני סיים: "אין לי מה לחפש. עוזר לי משהו שאני צועק? אבל אני אמצא את הדרך כדי לגלות את הצביעות הזו, שמדברים על שילוב חרדים מתכוונים למשהו אחר בכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר