יצחק וקנין חנך מוזיאון שואה בסלובקיה: "תמרור אזהרה"

ח"כ יצחק וקנין מש"ס וח"כ עודד פורר, חנכו מוזיאון יהודי בסלובקיה, המתמקד בתיעוד שואת יהודי סלובקיה, הם יעניקו גם אות 'חסיד אומות העולם' ל-5 אנשים. "תמרור אזהרה נגד אנטישמיות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יצחק וקנין, אמש (צילום: דוברות הכנסת )

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה: סגן יו"ר הכנסת יצחק וקנין (ש"ס), נאם אמש (שלישי) באירוע חנוכת המוזיאון היהודי בסרד (sered) שבדרום סלובקיה, שם הושם דגש על מאורעות השואה והשמדתם של יהודי סלובקיה.

באירוע השתתפו גם נשיא סלובקיה אנדריי קיסקה, ראש הממשלה רוברט פיצו ויו"ר הפרלמנט פיטר פלגריני.

את מדינת ישראל והכנסת מייצג בטקסים ובאירועים לרגל פתיחת המוזיאון גם יו"ר אגודת הידידות הבינ -פרלמנטרית ישראל-סלובקיה, ח"כ עודד פורר.

ח"כ וקנין אמר בנאומו: "בשמה של מדינת ישראל אני רוצה להביע הערכתי העמוקה לממשלת סלובקיה על החלטתה האמיצה להקים מוזיאון זה ולהציב את העבר, כאוב וקשה כפי שהוא, כתמרור אזהרה שאין להתעלם ממנו. בעיקר חשובים הדברים על רקע ביטויי אנטישמיות בוטים, השבים ומופיעים בשנים האחרונות באירופה. השנאה הישנה מנסה להרים ראש ומחובתנו לעצור אותה כבר עכשיו".

מאוחר יותר השתתפו חברי הכנסת בטקס בברטיסלבה בירת סלובקיה, לרגל פתיחת המוזיאון. באירוע נטלו חלק 600 איש, בהם נציגי הקהילה היהודית בסלובקיה, ניצולי שואה וראש ממשלת צ'כיה.

היום יעניקו וקנין ופורר 5 אותות "חסידי אומות עולם" בשמה של ממשלת ישראל: "האותות יינתנו לסלובקים אמיצים שסיכנו את חייהם על מנת להציל חייהם של יהודים בתקופה השואה. לא רק את חשכת ימי השואה אנו זוכרים, אלא גם את נקודות האור המעטות בדמות אומץ ליבם של יחידים", אמר סגן יו"ר הכנסת וקנין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר