בגלל ג'וב: דב ליפמן ו"יש עתיד" כבר לא ביחד

דב ליפמן, שהיה חבר כנסת במפלגת יש עתיד, פוטר מכל תפקידיו במפלגה לאחר שמונה לתפקיד מנהל המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית, בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה יאיר לפיד (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

דב ליפמן, שהיה חבר כנסת במפלגת יש עתיד, פוטר מכל תפקידיו במפלגה לאחר שמונה לתפקיד מנהל המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית, בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה יאיר לפיד שהצהיר לפני שלושה חודשים כי חברי מפלגתו לא ימלאו תפקידים בהסתדרות הציונית.

המפלגות השונות סגרו דיל פוליטי באוקטובר 2015 ולפיו כל מפלגה תקבל ג'וב בכיר במוסדות הציוניים אולם מפלגת יש עתיד לא הצליחה להגיע להסכם והבהירה בעקבות זאת כי אין בכוונתה לקחת כל תפקיד עבור חברי מפלגתה, אף שעלה שמו של ליפמן כמועמד אפשרי ליו"ר של מרכז הרצל.

מי שכן קיבלו היו שאר המפלגות. כך לדוגמה, דני עטר ממפלגת העבודה מונה ליו"ר קק"ל ואילו תפקיד יו"ר החטיבה להתיישבות נמסר למפלגת הבית היהודי. השר לשעבר עוזי לנדאו התחיל לכהן כיו"ר עמית קק"ל מטעם סיעת כולנו.

יש עתיד אמרה אז בתגובה כי "מה שקורה בכל ההסכמים ההם זה חלוקת ג'ובים לעסקנים ומשום כך המפלגה בחרה להיות חלק מהמוסדות הלאומיים במסגרת היותה סיעה ציונית בכנסת, יחד עם ארגונים שמחזקים את המפעל הציוני בישראל ובתפוצות. במסגרת זאת, תשמור יש עתיד על תפקידי הייצוג בהתנדבות, המגיעים לה על פי חוקת המוסדות הלאומיים. עם זאת, יש עתיד מוותרת על כל תפקיד בשכר שהוצע לה במסגרת המשא ומתן הפוליטי".

ליפמן טען להגנתו כי לא קיבל את התפקיד מטעם סיעת יש עתיד אלא כמינוי מקצועי והקשר שלו עם יו"ר ההסתדרות הציונית.

ביש עתיד אמרו בתגובה כי המפלגה "לא לקחה שום תפקיד במוסדות הציוניים. המשרה הוצעה לליפמן כאיש מקצוע, וברגע שהוא הודיע שהוא מקבל אותה, הוא התפטר מכל תפקיד שהיה לו ביש עתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר