החילונים נגד ברקת: "בתקופת לופוליאנסקי מרכולים נפתחו בשבת"

החילונים זועמים על החלטת ניר ברקת לסגור מרכולים במרכז העיר בשבת, אך בינתיים נשארים בקואליציה. "החלטה אומללה שמבטלת הסכמות של שנים" אומר עופר ברקוביץ' מסיעת "התעוררות" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לופוליאנסקי, בתקופתו מרכולים פתחו את שעריהם בשבת (צילום: בן קלמר, פלאש 90)

עשרות תושבים חילונים צפויים להגיע מחר (חמישי) למועצת העיר ירושלים בכדי למחות נגד החלטת ראש העיר ניר ברקת לסגור מרכולים בעיר בשבת. עופר ברקוביץ, סגנו של ברקת ומי שעומד מאחורי המחאה, אומר ל"כיכר השבת" כי הצעד של ברקת מפר "הסכמות של שנים" בירושלים.

"אנחנו אנשים חושבים ותמיד בודקים את הדברים, מה נכון לעשות ולהשפיע. אני לא שולל שום דבר ולא אומר שכעת על הפרק פרישה מהקואליציה", אמר ברקוביץ, "אני לא חושב שראש העיר מצפצף עליי, יש לי הישגים גדולים בשנים האחרונות. יש הרבה מרכיבים לשאלה של קואליציה ואופוזיציה ויש לא מעט סיבות למה להישאר, אך אנחנו שוקלים את הדברים".

בהתייחסו להחלטה לסגור את המרכולים בשבת אומר ברקוביץ: "אני חושב שבמידה רבה אין כאן החלטה ערכית, כי הרי פתיחת המרכולים לא משפיעה על צביונה של ירושלים". הוא מציין שבתקופת ראש העיר החרדי לופוליאנסקי המרכולים היו פתוחים, "החלטת ברקת היא אומללה, כי היא משדרת לא טוב לתיירים ולצעירים שאנחנו רוצים להשאיר בירושלים. היא מבטלת הסכמות של שנים", הוסיף.

במענה לשאלה כיצד המצביעים החילונים מקבלים את הישארותו בקואליציה למרות צעדי ברקת אמר ברקוביץ' כי "אנחנו נאבקים ומכנסים קואליציה רחבה המתנגדת להחלטה הזאת, אנחנו מטילים את כובד משקלנו בנושא. קואליציה-אופוזיציה היא לא חזות הכול, יש כאן דברים נוספים ואנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להחליט".

"אם נבין שמשקל הגבול שלנו לא מספיק גבוה אולי נשקול את עתידנו בקואליציה. כרגע אנחנו נאבקים לשינוי ההחלטה בכל כובד המשקל. במערכת הפוליטית יש לפעמים החלטות שאני לא שבע רצון מהן ואני בטוח שהיא גם לא האחרונה", הוסיף.

החלטת עיריית ירושלים לפני כשבוע מתייחסת לכמה מרכולים וחנויות במרכז העיר שבחודשים האחרונים החלו לפתוח את שעריהן גם בשבתות. על פי החלטת העירייה אותם עסקים יחוייבו לסגור בשבת, בהתאם לחוק העזר העירוני.

ההחלטה התקבלה לאחר שלבעלי העסקים המדוברים נערך שימוע בשבועות האחרונים, ובסיומו הוחלט כאמור על סגירתם בשבת. בחודשים האחרונים התנהל מאבק סביב פתיחת החנויות, כשבשבתות רבות הגיעו חרדים ודתיים אל אזור החנויות, ערכו קבלת שבת ושרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר