43 ח"כים התנגדו

נדחה "חוק הכשרות" של ח"כ אלעזר שטרן

מליאת הכנסת דחתה ברוב של 43 מתנגדים את הצעת חוק איסור הונאה בכשרות של ח"כ אלעזר שטרן שביקש לקבוע כי ההחלטה על מתן כשרות לא תכלול שיקולים כמו פתיחת העסק בשבת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אלעזר שטרן (צילםום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית ברוב של 43 חברי כנסת מתנגדים את הצעת חוק איסור הונאה בכשרות של חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) שביקש לקבוע כי ההחלטה על מתן כשרות לבית עסק לא תכלול שיקולים כמו פתיחת העסק בשבת ועריכת מופעים לא צנועים וטקסים שנוגדים את ההלכה היהודית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק איסור הונאה בכשרות, התשמ"ג–1983, קובע כי 'במתן תעודת הכשר יתחשב הרב בדיני הכשרות בלבד'. מאחר שהגדרת המונח "דיני כשרות" אינה ברורה, בפועל נמתח הגבול, וכתוצאה מכך, נשקלים שיקולים אשר אינם קשורים לכשרות המזון המוגש או הנמכר במקום, כגון: הצגת מופעים לא צנועים במקום, עריכת טקסים לא לפי ההלכה היהודית ועוד.

"הצעת התיקון באה לקבוע כי תעודת ההכשר תינתן לבית אוכל בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון, ברוח פסיקתו של בית המשפט העליון. לגבי פתיחת בית האוכל בשבת, מוצעים סייגים הלכתיים אשר מקובלים כיום ברשויות מקומיות באזור הצפון כך שתעודת ההכשר תתייחס לימי החול ובלבד".

ח"כ אלעזר שטרן הציג את הצעת החוק ואמר כי "הכשרות משמשת היום להונאה, על הגב של סמכות לתת תעודת כשרות, מעמיסים עוד כל מיני דברים שיש לו אינטרס בהם, שבינם לבין כשרות אין כלום. יש רבנים מטעם הרבנות הראשית שנותנים כשרות למקומות שפתוחים בשבת, כמו למשל בבתי מלון. כל הכוח שהמדינה נתנה למוסדות שנותנים שירותי דת למדינה, במקום לקרב אנשים ליהדות הם מרחיקים אותם".

שר הדתות דוד אזולאי השיב להצעת החוק ואמר כי "תעודת כשרות אינה חובה למי שאינו מעוניין בכך. אם בעל עסק כן רוצה תעודת כשרות, עליו לעמוד בתנאים שנקבעו בחוק. בעבר הרבנות ניסתה לבחון באופן מעשי את האפשרות להשתמש בשבת בכלים חלופיים אבל הניסיון הוכיח שיש קושי לבצע את זה ולהפריד בין כלים של יום חול לבין כלים של שבת".

לאחר הדיון נערכה ההצבעה על הצעת החוק והיא נדחתה ברוב של 43 מתנגדים לעומת 36 תומכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר