"סילפו דברים"

מזכ"ל האו"ם לא חוזר בו: "עומד מאחרי כל מילה נגד הכיבוש"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לא חוזר בו מדבריו כי גל הטרור הוא "תגובה טבעית לכיבוש" והודיע כי הוא עומד מאחרי כל מילה. דוברו: "סילפו דברים, הוא אמר ששום דבר לא מצדיק טרור" (חדשות)

(צילום: פלאש90)

מצדיק טרור? למרות הסערה שעוררו דבריו, כי גל הטרור הפלסטיני הוא "תגובה לכיבוש", מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לא חוזר בו ושב ומחזק את דבריו.

דוברו של המזכ"ל, סטפן דוג'אריק אמר כי הוא "עומד מאחורי כל מילה". הדובר הוסיף: "ישנם אנשים שהאשימו את המזכ"ל בהצדקת הטרור, אך אין דבר הרחוק יותר מזה מהאמת. המזכ"ל אמר שוב ושוב כי שום דבר לא מצדיק טרור".

"המזכ"ל דוחה את ההאשמות, שלפיהן הוא 'מעניק רוח גבית לטרור'. כל אדם חופשי להחליט במה הוא תומך ולמה הוא מתנגד בדברי המזכ"ל. ניתן להמשיך לסלף דברים, אך לא את המציאות".

הוא שב על הדברים ואמר כי הישראלים והפלסטינים צריכים: "לקרוא את הכתובת הנמצאת על הקיר. הסטטוס קוו בלתי נסבל. הוא מערער את ביטחון ישראל ואת עתיד הפלסטינים"

כזכור, בנאום שנשא שלשום במועצת הביטחון, אמר באן קי מון כי "תסכולם של הפלסטינים הולך וגדל לנוכח חצי מאה של כיבוש ולנוכח הקיפאון בתהליך השלום". לדבריו, "בני אדם מדוכאים מחו נגד מצבם לאורך ההיסטוריה, משום שטבע האדם הוא להתנגד לכיבוש, ולעתים הוא משמש חממה לשנאה ולקיצוניות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף את דבריו ואמר: "דבריו של מזכ"ל האו"ם נותנים רוח גבית לטרור. אין הצדקה לטרור. נקודה. הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה - הם רוצים להשמיד מדינה והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם והם אומרים זאת בריש גלי. הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם. האו"ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו והדברים הללו של המזכ"ל לא משפרים את מצבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר