חשיפת "כיכר השבת"

פיטורי העובדות החרדיות: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב'נט-סורס'

לאחר חשיפת "כיכר השבת", כי 600 עובדות חרדיות בחברת 'נט-סורס' בסכנת פיטורין, הכריזה היום ההסתדרות על סכסוך עבודה. "נוציא צו למניעת ההתנכלות חסרת המעצורים" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הסכסוך ב"נט-סורס": לאחר שאמש נחשף ב"כיכר השבת", כי 600 עובדות חרדיות, בסכנת פיטורין לאחר שבעליה של חברת "נט-סורס" החרדית, הודיע כי יסגור את החברה בתוך 60 יום, לאחר שנפגע לטענתו מהתבטאויות עובדות, היום (חמישי) הודיעה ההסתדרות כי הכריזה על סכסוך עבודה במקום.

בהודעה שפרסמה ההסתדרות נכתב כי "באגף להתאגדות עובדים של ההסתדרות ובמרחב ירושלים של הסתדרות, נערכים להוצאת צו מניעה משפטי נגד הנהלת נט-סורס אשר ימנע ממנה להמשיך בהתנכלות חסרת המעצורים נגד כ-450 עובדות, הנמצאות בסכנת פיטורים מיידית בשל החלטתן להתאגד במטרה לקבל את הזכויות הבסיסיות המגיעות להן".

"בנוסף לכך ההסתדרות שיגרה מכתב להנהלה שבו היא התריעה שבמידה ולא תחזור בה מהודעת הפיטורים ההמונית, היא תדרוש מבית הדין לעבודה לתת צו מניעה וקנס של עד 200 אלף שקל על כל עובדת שתפוטר".

במכתב מתארת ההסתדרות את השתלשלות הדברים, מנקודת מבטה: "לחברת נט-סורס מוקדי פעילות בירושלים ובבית שמש, והיא מעסיקה כאמור מאות עובדות חרדיות, רובן נשות אברכים המשתכרות שכר מינימום. בעלי החברה הוא הלל יעקובסון וכמנכ"לית משמשת מזל שרם. לאור פגיעות קשות, חוזרות ונשנות בזכויותיהן, בחרו עובדות החברה להקים ועד פעולה במסגרת הסתדרות העובדים בדרישה לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות ההעסקה שלהן. אלא שחברת נט-סורס מנסה לסכל את ההתאגדויות באיומי סרק של סגירת פעילות החברה ואיומים על עובדות, שהינן מסורות ונאמנות".

כזכור, אמש נחשף בכיכר השבת כי הלל יעקובזון, בעליה של החברה החרדית "נט סורס" העוסקת בשירותי טלפון עבור חברות התקשורת בארץ, הודיע כי בכוונתו לסגור את החברה בה מועסקות מאות נשים חרדיות תוך 60 יום. ההודעה מגיעה כשברקע ניסיונות לאגד את העובדות בהסתדרות העובדים ובצלן של טענות כי החברה אינה רווחית.

בשבועות האחרונים החלו בהסתדרות הלאומית ובהמשך גם בהסתדרות החדשה לאגד את 600 העובדות החרדיות של החברה. בתחילה, ההתאגדות הייתה כחלק מהתארגנות עובדים בחברת הסלולר גולן טלקום, הלקוחה המשמעותית ביותר של חברת נט סורס.

עובדים במקום טוענים כי ההתארגנות החלה בעקבות התנהלות בעייתית לטענתם של חלק מאחראיות המשמרת בחברה. בהסתדרות טענו כי ההנהלה הבכירה של החברה סרבה לשבת עמם לדיונים.

ביום שני האחרון, לאחר מספר שבועות סוערים בחברה, שלחו המנכ"לית מזל שרים ובעלי החברה הלל יעקובזון מכתב לעובדות בנט-סורס בו נכתב כי "חברת נטסורס לא מרוויחה עדיין כסף ובעליה משקיעים ללא הפסקה מכספם בפיתוח התשתית ומערכות מתקדמות על מנת לתת שירות טוב יותר ללקוחות, על מנת להוסיף עוד ועוד מקומות עבודה לחברינו מהמגזר החרדי ועל מנת לתגמל את העובדים בשכר ראוי ומכובד".

"בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותינו ואת המלחמה שאנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה".

"לאור הדברים הללו ובכאב גדול אנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי נטסורס בירושלים ובבית שמש. משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים בכפוף לקיום שיחות שייערכו לכל אחד מהעובדים" נכתב במכתב שנשלח ל-600 העובדות בחברה.

מקורבים לבעלי החברה עימם שוחחנו מספרים כי לטענתו נציגי ההסתדרות הסיתו נגדו עד שהחלו לכנות אותו אישית בכינויי גנאי והוא חווה התקפות אישיות על רקע דברי נציגי ההסתדרות. לטענתם, מכיוון שאת המיזם הוא פתח כמיזם חברתי ולא כמיזם עסקי, הרי שהוא החליט באופן סופי לסגור את החברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר