המדינה מלינה שכר

במשך חודשים: משרד החינוך לא משלם שכר לעובדות חרדיות

ל"כיכר השבת" נודע כי עשרות עובדות במחוז החרדי של משרד החינוך לא מקבלות שכר מזה ארבעה חודשים. "כשאחת העובדות התלוננה על כך היא אויימה בפיטורין". משרד החינוך מכחיש (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: לירון אלמוג, פלאש 90)

פרסום ראשון: עשרות עובדות חרדיות העובדות במחוז החרדי במשרד החינוך לא קיבלו את שכרן בארבעת החודשים האחרונים, כך נודע ל"כיכר השבת". מדובר בעובדות מדינה העובדות באופן רשמי במשרד החינוך ואחראיות לסיוע למפקחות במחוז החרדי של המשרד.

עובדות במחוז החרדי ששוחחו עם "כיכר השבת" סיפרו כי לפחות 20 עובדות במחוז החרדי לא קיבלו את שכרן החל מסוף חודש ספטמבר. לטענתן, במשרד החינוך דוחים אותן ב"לך ושוב" ומתרצים את הלנת השכר בטעות אנוש של בכירה באגף.

אחת העובדות במחוז סיפרה כי חלק מהעובדות לא קיבלו מעולם תלוש שכר ואחרות לא קיבלו את שכרן רק בחודשים האחרונים. לטענת העובדות, אחת מהן שפנתה למפקחת האחראית עליה במשרד החינוך ואיימה כי תתבע את המשרד על הלנת שכר, אויימה באופן מפורש כי במידה ותעשה כן תפוטר.

בשיחה עם עובדות במחוז החרדי עולה כי בעקבות העובדה שמשרד החינוך מפטר את העובדות בכל שנה, נוצר מצב בו הן לא מקבלות שכר במשך חודשים בשל קשיים בקליטה במערכת השכר של משרד החינוך. אלא שבעוד המצב במחוזות הכלליים במשרד החינוך מטופל בד"כ בתוך שבועות, במחוז החרדי הדבר אורך חודשים ארוכים כשלעתים העובדות אף לא מקבלות כלל שכר על חודשי העבודה שלהן.

עובדת ששוחחה עם כיכר השבת מספרת כי "היחס במחוז החרדי לעובדות ההדרכה הוא מפלה לרעה לעומת היחס לו זוכות עובדות ההדרכה במחוזות הכלליים במשרד החינוך. מתייחסים אלינו כאילו אנחנו עובדות ניקיון במיקור חוץ. את אף אחד לא מעניין העובדה שאנחנו לא מקבלות שכר".

העובדות ששכרן הולן הן מדריכות שאחראיות על הטמעת תוכניות הלימוד של משרד החינוך בבתי הספר ותפקידן ללוות את מפקחות משרד החינוך בסיורים בבתי הספר ולהדריך את הצוותים הפדגוגיים במשרד החינוך.

יצויין, כי בעוד שעל פי חוקי המגן במדינת ישראל, מעסיק שהלין שכר מעל לשבוע יחוייב בפיצוי בסך של עד 20 אחוזים על השכר המולן ובעוד שמעסיק אזרחי עלול אף לעמוד על כך למשפט פלילי, העובדות במשרד החינוך לא זוכות למה שהחוק הישראלי מחייב כל מעסיק במדינת ישראל.

ממשרד החינוך נמסר: "לא היו דברים מעולם! ייתכנו מקרים פרטניים (ספורים בלבד) בהם נוצר עיכוב במתן השכר, וזאת בשל דיווחים חסרים. יובהר כי כל מדריך או מדריכה יקבלו את מלוא השכר שמגיע להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר