"לא נשלים עם המהלך"

מלחמות השבת: החילונים מאיימים על ניר ברקת

שמונה נציגים חילונים מעיריית ירושלים פנו במכתב לראש העיר ניר ברקת כנגד צעדיו למען השבת בתקופה האחרונה. "לא נוכל להשלים עם המהלכים הללו ולגבות מדיניות הכופה אורח חיים" (חדשות,ארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

לאחר ההחלטה על בחירות במנהלים הקהילתיים, זאת על פי הסכמה בין הנציגים החרדים בעירייה לראש העיר ניר ברקת, כמו גם הקריאה לסגור מרכולים במרכז העיר בשבת, הנציגים החילונים זועמים. נציגי סיעת התעוררות, נציגי סיעת ירושלמים ונציגי מרצ-העבודה שיגרו מכתב חריף לראש העיר בו הם טוענים כי הוא פוגע בחופש של תושבי העיר.

תחת הכותרת "ירושלים של כולם", כתבו הנציגים: "אנחנו, שמונה נציגים ממועצת העיר, רואים בדאגה את האירועים של החודשים האחרונים, בהם התערבת והבאת לפגיעה במרקם החיים המשותפים של תושבי העיר בשבת, פגיעה שבאה לידי ביטוי הן בצעדיך כנגד הקרנת הסרטים בשבת במנהלים הקהילתיים והן בצעדיך למנוע את פעילות המרכולים בשתות.

"ירושלים יקרה לנו מאוד. השבת יקרה לנו מאוד. אנחנו התחייבנו לציבור לשמור על החופש והזכויות של כל אחת ואחד וליצור עיר המבוססת על כבוד והתחשבות הדיים. מעשיך אלה אינם עולים בקנה אחד עם המחויבות והערכים שלנו".

הנציגים החילונים קראו לראש העיר לחזור בו מהמלכים האחרונים ולהימנע מגרימת מחלוקות: "אנחנו קוראים לך לחזור בך מהתערבותך לאפשר לתושבי העיר להמשיך לפעול על פי אורח חייהם ולהימנע מהפעלת כוחך כראש העיר בצורה שמעוררת מחלוקות וחיכוכים".

לסיום כתבו הנציגים: "אנחנו מאוחדים בעמדתנו שלא נוכל לתמוך במדיניות זו שפוגעת בכבודם ובזכויותיהם של תושבים שנבחרנו לייצג. לא נוכל להשלים עם המהלכים הללו ולגבות מדיניות הכופה על תושבים אורח חיים בניגוד לרצונם".

כזכור, אמש, לאחר איום בהצעה לסדר מצד הנציגים החרדים, הוחלט על עריכת בחירות בחלק מהנהלים הקהילתיים בירושלים. הבחירות יתקיימו בראש חודש סיוון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר