בוש, לבנון השנייה ועופרת יצוקה: אלו הערכים הערוכים ביותר בויקיפדיה

את רשימת האנשים שערכי הויקיפדיה שלהם עברו הכי הרבה עריכות פותח נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש, שערך הויקיפדיה שלו עובר בממוצע עריכה כל 3 שעות. וכמה 'נגעו' בעופרת יצוקה?

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק )

ויקיפדיה חוגגת 15 שנים: אינצקלופדיית הענק האינטרנטית שאחראית על לא מעט ממהפכת המידע באינטרנט, חוגגת בימים האחרונים 15 שנה לייסודו של אתר האינטרנט וקרן ויקימדיה שמפעילה אותו. כחלק מהחגיגות, החליטו בקרן ויקימדיה לחשוף את הערכים שעוברים הכי הרבה עריכות.

את רשימת האנשים שערכי הויקיפדיה שלהם עברו הכי הרבה עריכות פותח נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש, שערך הויקיפדיה שלו עובר בממוצע עריכה כל 3 שעות, הערך מככב גם ברשימת הערכים שעברו הכי הרבה השחתות (עריכות כוזבות). ברשימה ניתן למצוא גם את ברק אובמה כמו גם מספר אמנים וספורטאים אמריקניים והצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש.

מלחמת לבנון השנייה נמצאת גם היא ברשימת הערכים הערוכים ביותר בעשור האחרון, עם לא פחות מ-15,067 עריכות שמסתירות מאחוריהן את המלחמה הוירטואלית / הסברתית שמנהלים ברשת ישראלים מול פרו פלסטינים.

גם מבצע עופרת יצוקה, שהערך שלו באנגלית נקרא "מלחמת עזה" נמצא ברשימת עשרת הערכים הערוכים ביותר בעשור האחרון בויקיפדיה - עם 10,490 עריכות. ניתן לראות ברשימה גם את מלחמות האזרחים בסוריה ובלוב, אלא ששם מדובר באירועים מתמשכים וארוכים, שמסבירים את העריכות הרבות.

אסון התעופה הגדול בעשור האחרון - התרסקות טיסה MH370 של מלזיה אייר, נמצא גם הוא ברשימת הערכים הערוכים ביותר, גם כאן מדובר באירוע מתוקשר שנמשך כשנה עד שהרשויות החלו למצוא את שרידי המטוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר